شناسهٔ خبر: 67367675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جمعیت اسرای فلسطینی خبر داد:

بازداشت گسترده کودکان، زنان و روزنامه‌نگاران از سوی صهیونیست‌ها

جمعیت اسرای فلسطینی با صدور بیانیه‌ای از دستگیری گسترده غیرنظامیان از سوی نظامیان صهیونیست خبر داد.

صاحب‌خبر -

نگرانی از گسترش جنگ به کرانه باختری مقامات تل آویو را بر آن داشته است تا تدابیر امنیتی در این منطقه را تشدید کنند. در همین راستا، نیرو‌های نظامی این رژیم به طور دائمی به کرانه باختری حمله و اقدام به دستگیری گسترده غیرنظامیان می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، جمعیت اسرای فلسطینی، یک نهاد بشردوستانه فعال در امور اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی امروز (سه شنبه) آخرین آمار از جمعیت بازداشت شدگان فلسطینی را منتشر کرد. 

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی این گروه، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۹ هزار و ۳۸۵ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر شده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: در میان بازداشت شدگان ۳۲۰ زن و ۶۵۰ کودک وجود دارند. همچنین ۸۴ روزنامه نگار در میان بازداشت شدگان به چشم می‌خورند که ۶ تن از آنها زن و ۱۴ تن از آنها در غزه بازداشت شده اند. 

متاسفانه ۱۸ تن از بازداشت شدگان در اسارت رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند. ۲ تن از این بازداشت شدگان پزشک بوده اند. 

همچنین ۷ هزار و ۱۷۰ تن از بازداشت شدگان از سوی رژیم صهیونیستی، بازداشت اداری شده اند. بازداشت اداری به حالتی اطلاق می‌شود که فرد بدون محاکمه در زندان به سر می‌برد. این نوع بازداشت نه به خاطر آنچه فرد انجام داده است، انجام می‌شود بلکه این نوع بازداشت به دلیل نگرانی از آنچه فرد ممکن است در آینده انجام دهد، صورت می‌گیرد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما