شناسهٔ خبر: 67367667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هرگونه حمله به لبنان به معنای آغاز جنگ منطقه‌ای است

یک مقام ارشد حماس تاکید کرد اگر جنگ گسترده‌ای علیه لبنان آغاز شود، با یک جنگ منطقه‌ای مواجه می‌شویم و همه کنار حزب‌ الله هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از المیادین، «موسی ابومرزوق» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در خارج، طی سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی اصلاحات ارائه شده توسط حماس در پیشنهاد اخیر آتش بس را رد کرد.

ابومرزوق در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: حماس بعد از انجام برخی اصلاحات، مقاله جامعی درباره انعقاد قرارداد تبادل اسرا ارائه داد که با قطعنامه شورای امنیت و تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری تطابق داشت، اما رژیم صهیونیستی با آن موافقت نکرد.

وی تصریح کرد: حماس با قطعنامه شورای امنیت و همچنین با پیشنهادهای ارائه شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه آتش بس موافقت کرده بود، اما ما پیشنهاد ایالات متحده به شکل واقعی موضع تل آویو را بیان نمی‌کرد. رژیم صهیونیستی همچنین با قطعنامه شورای امنیت یا پیشنهاد بایدن هیچ موافقتی نکرده و اصرار دارد که جنگ را به شکل نامحدود ادامه دهد.

این مقام حماس تاکید کرد: ما خواستار توقف تجاوزات و عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه هستیم. حماس همچنین بر بازسازی نوار غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه مورد تأیید همه قطعنامه‌های سازمان ملل در کنار شکستن محاصره نوار غزه تاکید دارد تا در نهایت به قراردادی برای تبادل اسرا برسیم.

موسی ابومرزوق با تاکید بر پایبندی حماس به این خواسته‌های خود گفت: ما همچنین خواستار حضور روسیه به عنوان یکی از کشورهای حامی یا ضامن هرگونه توافق آتش بس هستیم. حماس می‌خواهد روسیه ضامن آتش بس و پایان دادن به انحصار آمریکا در درگیری‌های منطقه باشد؛ زیرا آمریکا به هیچ وجه بی‌طرف نیست و کاملاً در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است.

وی ادامه داد: هیچ گزینه دیگری جز مقاومت در برابر اشغالگری برای مقابله با تجاوزات دشمن وجود ندارد. ابومرزوق همچنین درباره اتهامات صهیونیست‌ها به مقاومت فلسطین و ادعاهایی که درباره منابع تسلیحاتی حماس مطرح می‌کنند، اظهار داشت: نوار غزه خودش سلاح‌ها را می‌سازد و نیازی به وارد کردن سلاح ندارد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس درباره تحولات جبهه جنوب لبنان و تهدیدات صهیونیست‌ها برای گسترش جنگ با حزب الله اعلام کرد: اگر ارتش اشغالگر به دنبال حمله گسترده‌ای علیه لبنان باشد، این به معنای آغاز جنگ منطقه‌ای خواهد بود که نیروهای آمریکایی در منطقه را هم تهدید می‌کند. این جنگ در نهایت منجر به شکست رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه خواهد شد.

این مقام حماس در پایان تاکید کرد: حماس، حزب الله و همه گروه‌های مقاومت در برابر یک دشمن هستند و اگر جنگ گسترده‌ای علیه لبنان آغاز شود به یک درگیری بزرگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

نظر شما