شناسهٔ خبر: 67366956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خبر داد؛

آماده باش دستگاه های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی نارنجی

کرج- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش همه دستگاه های اجرایی این استان در پی صدور هشدار هواشناسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مهدی مهرور بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی در ادامه افزود: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکتهای خدماتی (آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، بهه همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور پیش بینی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز توسط همه دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و دهیاریها به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی در صورت طغیان آب در رودخانه‌ها و مسیل های منتهی به شهرها و روستاها، انجام بازدید توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و ادارات شهرستانی از پل‌ها و تقاطع‌های آبگذر و همچنین رفع موانع آبگذری و لایروبی این بازه‌ها قبل از وقوع سیلابهای احتمالی و همچنین پایش و ترمیم پاشنه پل‌ها، دیواره‌های تخریب شده رودخانه‌ها، تکمیل دیوراه های نیمه، اتخاذ تدابیر لازم به منظور ذخیره سازی و مدیریت حجم مخازن آب شرب شهرها و محدوده‌های شهرکی و روستایی به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی ناشی از قطع آب توسط اداره کل آب و فاضلاب استان و شهرستانها، بازرسی و اطمینان از عملکرد و در صورت ضرورت تخلیه سازه‌های آبخیزداری از رسوبات در حوزه آبریز رودخانه‌های استان، تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداریها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی را ضروری دانست.

نظر شما