شناسهٔ خبر: 67366885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی:

۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید علی منیری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، با بیان اینکه ۳۶۱ بسته تغذیه اضطراری ۷۲ ساعته بین یک هزار و ۸۰۵ نفر از آسیب دیدگان زلزله کاشمر، توزیع شد، گفت: در این حادثه در مجموع ۲۴۵ هزار و ۳۷۹ نفر شامل ۵۴ هزار و ۵۲۸ خانوار از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۴۸ دستگاه چادر اسکان اضطراری تیپ ۲، ۱۱۳ دستگاه چادر مسافرتی اردوگاه‌های پیش ببینی شده برپا شد و ۹۵۰ تخته موکت بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این حادثه ۱۵۰ نفر از هم استانی‌های ما مجروح شدند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۱۶ نفر به صورت سرپایی و ۳۴ نفر در بیمارستان‌های سطح شهرستان کاشمر بستری شدند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از همان ساعات ابتدایی حادثه با استعداد ۴۳ تیم امداد و نجات در قالب ۱۷۳ نفر با استعداد وارد عمل شد و عملیات امدادی رسانی را به موقع و در سریعترین زمان ممکن آغاز کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به استقرار تیم های سحر جمعیت هلال احمر کاشمر در مناطق زلزله زده نیز افزود: در مجموع ۱۸ ایستگاه خدمات بشر دوستانه در قالب ۷ تیم سحر به ۳۷۰۰ آسیب دیده خدمات روانشناختی و مشاوره روانشناسی ارائه کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۹۲ امدادگر، نجاتگر داوطلب و پرسنل جمعیت هلال احمر در این حادثه خاطرنشان کرد: این تیم ها از مرکز استان در قالب تیم واکنش سریع، امدادهوایی، آنست، پیشتیان ارسال اقلام، روابط عمومی، مستند ساز و از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، بجستان، سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور؛ مه ولات و رشتخوار به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

منیری با اشاره به توانایی ناوگان امدادی جمعیت استان و حضور به موقع در مناطق آسیب دیده، افزود: در این عملیات یک فروند بالگرد امداد هوایی، ۳۹ دستگاه خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروی کمک دار سبک و سنگین، خودروی نجات، حمل نیرو و موتولانس به کارگیری شدند.

مدیر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با قدر دانی از همراهی جمعیت های هلال احمر استان جنوبی و شمالی عنوان کرد: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته تعداد یک هزار ۵۴۰ بسته غذایی نیز از این استان‌ها جهت توزیع بین آسیب دیدگان پیش بینی و ارسال شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

ساعت ۱۳و ۲۴ دقیقه و ۴۶ ثانیه روز سه شنبه مورخ ۲۹ خرداد ماه سال جاری زمین لرزه‌ای به وسعت ۵ ریشتر و در عمق ۶ کیلومتری در شهرستان کاشمر واقع در جنوب‌غربی استان خراسان رضوی،زمین رخ داد.

سه منطقه شامل شهرستان کاشمر و خلیل آباد و بخش کوهسرخ حادثه زمین لرزه کاشمر درگیر بودند که به روستاهای محمدیه، کسرینه، زنده جان، سرحوضک مغان، رزق آباد، هفت خانه و حاجی آباد خساراتی وارد شد. همچنین تا این لحظه دو تیم ارزیاب با دو خودروی امدادی جهت ارزیابی روستاهای محمدیه و زنده جان عزیمت کرده و تعداد ۷ دستگاه چادر امدادی به ظرفیت اردوگاه محمدیه اضافه شده است.

انتهای پیام

نظر شما