شناسهٔ خبر: 67366754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات عامل اقتدار و پیشرفت کشور است

زاهدان- ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه فراهم آوردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند زیرا مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات عامل اقتدار و پیشرفت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز سه شنبه در جریان دیدار با رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تبریک عید سعید غدیر خم و گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهارکرد: فرمانداران در شهرستان‌ها به صورت ویژه مسائل و مشکلات احتمالی مربوط به انتخابات را رصد و در اولین فرصت ممکن موانع موجود را برطرف کنند تا مردم برای حضور در پای صندوق های اخذ رای با هیچ گونه مشکل و کمبودی مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه جلسات لازم در ستادهای شهرستانی و ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان برگزار و راهکارها و اقدامات اجرایی مورد نیاز انجام شده است افزود: آموزش‌های لازم در راستای برگزاری انتخابات بهتر نیز از سوی کارشناسان امر ارائه شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کمبودها و مشکلات مربوط به مجموعه نیروی انسانی و فناوری بررسی شود تا روز انتخابات هیچ گونه کمبودی احساس نشود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: با رصد رسانه‌های بیگانه می‌توان برنامه‌ریزی بیگانگان را برای دخالت در انتخابات مشاهده کرد که با تمام توان سعی در کاهش مشارکت مردم دارند.
کرمی با بیان اینکه صیانت از آرای مردم یکی از مهمترین وظایف ستادهای انتخاباتی است تاکید کرد: ستادهای اجرایی و افراد برگزار کننده انتخابات که در شعب اخذ رای مستقر هستند نسبت به انجام وظایف خود توجیه شوند.
وی اظهار کرد: امکانات و تجهیزات لازم نیز بررسی شود تا هیچ کدام از شعب اخذ رأی مستقر در سراسر سیستان و بلوچستان در روز انتخابات با مشکل یا کمبودی مواجه نباشند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه‌ها اجرایی نیز برای برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات پای کار هستند تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود. افزود: یکی از وظایف ستاد انتخابات تشویق مردم برای حضور و مشارکت گسترده پای صندوق‌های رای است.
وی با بیان اینکه قرارگاه جهاد تبیین با هدف روشنگری و حماسه حضور پرشور در انتخابات در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان برگزار شده گفت: مردم استان، مردمی فهیم و آگاهی هستند که همیشه پای صندوق‌ها حضور داشته و کاندیدای اصلح را انتخاب می‌کنند.
کرمی با اشاره به وظایف دستگاه‌های نظارتی در سیستان و بلوچستان در رابطه با انتخابات بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی وظایف مهمی را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر انتخابات، همدلی و هماهنگی و در کنار هم بودن برای رسیدن به هدف مشترک نیز دارای اهمیت است و یقین بدانید که خداوند متعال به همراهی، همدلی و هماهنگی نیز برکت می‌دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان به برگزاری مراسم اربعین شهدای اردیبهشت اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور شهید سه بار به استان سفر کرد که در سفر اول با حضور در شهرستان چابهار و مناطق اطراف، ایرانشهر، زابل و زاهدان به بررسی مشکلات مردم و منطقه پرداخت.
وی ادامه داد: سفر دوم ایشان با هدف دیدار با رئیس جمهور پاکستان در پیشین و برنامه‌های اقتصادی ۲ کشور برگزار شد که نتایج بسیار خوبی هم در پی داشت.
کرمی اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در زمان سیل جنوب سیستان و بلوچستان در راستای بازرسی میدانی و همدردی با مردم سیل زده در منطقه دشتیاری حضور پیدا کردند.
وی تاکید کرد: تجلیل از مقام شامخ شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت با کار و تلاش مضاعف امکانپذیر است و هر شهید والامقامی که از جمع ما می‌رود بار مسوولیت ما بیشتر می‌شود و بنابراین باید مسوولان پای کار بوده و حضور گسترده در میدان جهاد داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اکنون مساله ما انقلاب اسلامی و اسلام عزیز است و بعد از واقعه شهادت رئیس جمهور عزیزمان با تمام توان کارها و پروژه ها در حال انجام است.

نظر شما