شناسهٔ خبر: 67366656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مراتع مصاف و تجره خوانسار طعمه حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از حریق مراتع مصاف و تجره خوانسار خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساعت ۱۰:۳۰ امروز _سه‌شنبه پنجم تیر_ وقوع حریق در بخشی از مراتع مصاف شهرستان خوانسار رخ داد و پس از یک ساعت و نیم تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت و تیم‌های محلی حریق مهار شد.

وی افزود: در اثر این حادثه دو هکتار از پوشش‌های گیاهی و علوفه‌ای در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ساعت ۱۱:۳۰ امروز نیز در ۵ هزار متر از مراتع منطقه تجره شهرستان خوانسار واقع در شمال شرق خوانسار شاهد وقوع حریق بودیم که پس از یک ساعت تلاش عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی و همیاران طبیعت حریق مهار شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: علت حادثه بی احتیاطی گردشگران در روشن کردن آتش در مرتع ارزیابی شد.

وی تصریح کرد: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی است و استقرار الگوی گرم تابستانی و وزش بادهای گرم در توسعه و گسترش حریق در مراتع اثر گذار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

نظر شما