شناسهٔ خبر: 67366560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حکم دادگاه بین المللی کیفری برای بازداشت دو مقام روسیه

دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) امروز از صدور حکم علیه دو مقام روسیه به اتهام هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی در اوکراین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) امروز سه‌شنبه اعلام کرد که حکم بازداشت وزیر دفاع پیشین روسیه و رئیس ستاد ارتش این کشور را به دلیل آنچه که حمله به اهداف غیرنظامی در اوکراین دانست، صادر کرده است. این سومین حکم این دادگاه علیه مقامات ارشد روسیه بشمار می‌رود.

دادگاه کیفری بین المللی، سرگئی شویگو وزیر دفاع پیشین و ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش را به اتهام جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محکوم کرده و مدعی است که حکم صادر شده، به دلیل حملات موشکی انجام شده روسیه علیه زیرساخت‌های الکتریکی اوکراین از تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۹ مهر ۱۴۰۱) تا حداقل ۹ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۲) هستند.

اما مسکو هرگونه حمله به تاسیسات غیرنظامی اوکراین را رد و تاکید کرده که تنها تاسیسات نظامی را هدف قرار داده است.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرده است که حکم صادر شده علیه مقامات روسیه در حالی است که هیچ احتمال فوری در مورد بازداشت رهبران نام برده وجود ندارد.

آسوشیتدپرس یادآور شده است که روسیه عضوی از این دادگاه بین المللی نیست، صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد و دو مقام نام برده را تحویل دادگاه بین المللی کیفری نمی دهد.

سال گذشته نیز این دادگاه حکمی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه صادر کرد و وی را به ربودن کودکان از اوکراین متهم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما