شناسهٔ خبر: 67366558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیرخارجه پاکستان: مشارکت با ایران را بیشتر تقویت می‌کنیم

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان بر رویکرد "همسایگی مسالمت آمیز" این کشور در منطقه تاکید کرد و گفت: تلاش‌های ما برای تعمیق مشارکت با کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران به سرعت ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار امروز طی سخنرانی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) اظهار داشت: رویکرد پاکستان در سیاست "همسایگی مسالمت آمیز" مفهوم سازی شده و به دنبال ایجاد یک محیط خارجی صلح آمیز است تا بتوانیم هدف اصلی ملی ما برای توسعه اقتصادی پایدار را با جدیت پیش ببریم لذا پاکستان همچنان طرفدار قوی پیوند ناگسستنی بین صلح و توسعه است.

وی افزود: پاکستان پیوسته تلاش کرده تا روابط مسالمت آمیز، همکاری و حسن همجواری با همه کشورهای همسایه نزدیک داشته باشد. با وجود چالش‌ها و حتی شکست‌ها در برخی موارد، رویکرد پاکستان ثابت مانده است.

سناتور اسحاق‌ با اشاره به روابط پاکستان با افغانستان گفت: یک افغانستان صلح آمیز، باثبات، متحد و مرفه به نفع پاکستان است. ما جدای از مطالبه برای تشکیل حکومت‌ فراگیر و احترام به حقوق همه افغان‌ها، بر نیاز ضروری برای اطمینان از عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریسم علیه کشورهای دیگر تأکید می‌کنیم.

وی گفت: ما امیدواریم که مقامات حکومت موقت افغانستان با یک نگاه روشنگرانه به این فراخوان توجه کنند و گام‌های عملی مورد نیاز برای رفع نگرانی‌های جدی ما را بردارند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اهمیت روابط نزدیک اسلام‌آباد با کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه، تاکید کرد: تلاش‌های ما برای ایجاد مشارکت‌های عمیق تر با کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران به سرعت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تمرکز اصلی ما بر ایجاد روابط تجاری و سرمایه گذاری نزدیک تر و افزایش ارتباطات منطقه ای است و در این راستا شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری (SIFC) در پاکستان نقش بسزایی دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اذعان به تداوم بن بست در روابط با هند و لزوم حل مناقشه کشمیر، اظهار داشت که اکنون این بستگی به دهلی‌نو دارد ‌که اقدامات لازم را برای ایجاد یک محیط مناسب برای تعامل هدفمند و گفت‌وگوی نتیجه‌محور در مورد همه موضوعات بین پاکستان و هند انجام دهد.

نظر شما