شناسهٔ خبر: 67366384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در عراق:

ملت ایران درانتخابات اقتدار ایران سرافراز را به رخ جهانیان خواهند کشید

بغداد - ایرنا - محمد کاظم آل صاق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه علی رغم دشمنی و تحریم های بدخواهان جمهوری اسلامی، همگان شاهد بودند که ملت ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت چگونه خوش درخشیدند ، تاکید کرد که ملت ایران در انتخابات هشتم تیرماه بار دیگر همبستگی ملی خود و اقتدار ایران سرفراز را به رخ جهانیان خواهند کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز سه شنبه در جشن عید غدیر خم که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و در سالن شهید ابومهدی المهندس این رایزنی برگزار شد در جمع دهها تن از ایرانیان مقیم عراق، اظهارداشت: غدیر خم روز تجلی اراده خداوند متعال است که دستهای خاکی را به افلاک می کشاند، عید غدیر، عید ولایت، اکمال دین و اتمام نعمت است که پیامبر مکرم اسلام (ص) در سیاسی ترین خطبه خویش ، مساله تعیین ولایت و امامت پس از خود را با معرفی امیر المومنین علی (ع) کامل نمودند.

وی با اشاره به جمع کثیر مسلمانان در واقعه روز غدیر و بیعت آنها با امیر المومنین (ع) و دعوت پیامبراسلامی برای انجام این بیعت، افزود: در نظام سیاسی اسلام آرای مردم مشروعیت آفرین است و ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی نیز با آرای هرچند غیر مستقیم مردم، انتخاب می شود.

آل صادق در ادامه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آستانه برگزاری یک انتخابات سرنوشت ساز پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان وی قرار دارد، خاطرنشان کرد که رای مردم در انتخاب مدیران ارشد کشور تا آنجایی اهمیت دارد که حتی پس از شهادت رییس جمهور کشور، باید در اولین فرصت زمینه برگزاری انتخابات برای انتخاب فردی دیگر بعنوان رییس جمهور جدید و ان هم با رای مستقیم مردم، فراهم شود.

آل صادق با تاکید براینکه هر رای در انتخابات رای به جمهوری اسلامی است یادآورشد که در این دوره از انتخابات نیز ایرانیان مقیم و زائران عتبات مقدسه در عراق همزمان با ملت رشید ایران هشتم تیرماه با حضور در پای صندوق های رای جلویی دیگر از حضور پرشور و مردم سالاری دینی را به نمایش می گذارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درعراق، ادامه داد این انقلاب مرهون خون شهدای والامقام و رای یکایک شهروندان در صندوق های رای است. جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت خون شهیدان حاج قاسم سیمانی و آیت الله سید ابراهیم رییسی و رهبری های حکیمانه رهبری معظم انقلاب در جایگاه اقتدار ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم دشمنی ها و تحریم های بدخواهان جمهوری اسلامی، همگان شاهد بودند که ملت ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت چگونه خوش درخشیدند ، تاکید کرد که ملت ایران در انتخابات هشتم تیر نیز بار دیگر همبستگی ملی خود و اقتدار ایران سرفراز را به رخ جهانیان خواهند کشید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ادامه افزود که ایرانیان مقیم عراق نیز همانند دیگر مردم رشید ایران در سراسر جهان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد و عمق ارتباط و حمایت خود از جمهوری اسلامی را به نمایش خواهند گذارد.

وی تصریح کرد که در این انتخابات ۲۴ شعبه ثابت و سیار در شش مرکز اخذ رای بغداد، بصره، کربلا، نجف، اربیل و سلیمانیه از ایرانیان مقیم در عراق رای گیری بعمل خواهند آمد و در هر یک از کنسولگری های کشورمان یک صندوق اخذ رای مستقر می باشد.

در این جشن با شکوه که با حضور دهها تن از ایرانیان مقیم عراق و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درسالن شهید ابومهدی المهندس رایزنی فرهنگی برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت (ع) در خصوص عید غدیر خم و وصف امیرالمومنین علی (ع) مدیحه سرایی کرد.

اجرای همخوانی گروه نبراس از عراق در وصف حضرت علی (ع) و اهدای جوایز و هدایا به ۱۱ زوج جوان تازه عروس و داماد ایرانی مقیم درعراق نیز از دیگر برنامه های این جشن بود.

ملت ایران درانتخابات اقتدار ایران سرافراز را به رخ جهانیان خواهند کشید

نظر شما