شناسهٔ خبر: 67366370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

قرص برنج، بیشترین امار خودکشی استان‌های شمالی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: استان‌های شمالی بیشترین امار خودکشی با قرص برنج دارند و علت ان دسترسی اسان به قرص برنج است و در تمام دنیا قرص برنج مصرف صنعتی دارد نه خانگی و امار فوتی با قرص برنج ۱۷۵ نفر گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، علی عباسی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به این که پزشکی قانونی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در مسیر علمی حرکت می‌کند اظهار کرد:
در راستای سند تحول قضائی برای پزشکی قانونی دو مأموریت طراحی و هوشمندسازی مانند کاربرگ‌های استاندارد طراحی شده است.

وی گفت: استان‌های شمالی بیشترین امار خودکشی با قرص برنج دارند و علت ان دسترسی اسان به قرص برنج است و در تمام دنیا قرص برنج مصرف صنعتی دارد نه خانگی و ۱۷۵ نفر با قرص برنج فوت کردند.

وی تعداد نیروی انسانی فعال در پزشکی قانونی را ۱۳۴ نفر عنوان کرد و افزود: برخی شهرهای تازه تأسیس شده از جمله عباس آباد و کلاردشت به دلیل کمبود نیرو فاقد مرکز پزشکی قانونی هستیم، گفت: همچنین فاصله این شهرها با دیگر شهرها اندک است و امیدواریم با اجرای طرح دادپزشک مشکل این شهرها را حل کنیم.

عباسی به طرح‌های قابل افتتاح در هفته قوه قضائیه در حوزه پزشکی قانونی اشاره و اضافه کرد: مرکز پزشکی۴ قانونی نکا در آخرین روز قوه قضائیه در استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۹۵ ساختمان پزشکی قانونی استان تملیکی است و در مرکز پزشکی جویبار با کمک مولد سازی و سازمان مدیریت ساختمان خریداری و یا احداث خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران کالبد شکافی و انتقال اجساد را از جمله دغدغه‌های مردم استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۹ سالن تشریح در استان وجود دارد.

عباسی افزود: استان‌های شمالی بیشترین امار خودکشی با قرص برنج دارند و علت ان دسترسی اسان به قرص برنج است و در تمام دنیا قرص برنج مصرف صنعتی دارد نه خانگی و امار فوتی با قرص برنج ۱۷۵ نفر گزارش شده است.

عباسی گفت: در سال گذشته ۲۹۴ پرونده به کمیسیون ارجاع شد و ۹۱ پرونده مربوط به ابطال معاملات مالی با ارزش چند صد میلیارد تومانی است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بررسی مرگ و میرهای غیرطبیعی مربوط به پزشکی قانونی است، افزود: یکی از این موارد مرگ ومیر براثر تصادف و غرق شدگی است و بابل، قایمشهر و سیمرغ بیشترین امار تصادفات وفوتی داشتند.

وی گفت: در دهه ۸۰ متوسط سالانه ۲۱۸ نفر در دریای استان غرق شدند و با اجرای طرح سالمسازی دریا، در دهه ۹۰ این میزان به یک‌هزار و ۲۷۰ نفر کاهش یافت.

عباسی با عنوان این که سال قبل دو هزار و ۵۰۰ جسد ناشی از مرگ غیرطبیعی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد، گفت: از این تعداد ۹۵۰ جسد کالبدشکافی شده و دلیل مرگ ۶۳۱ نفر به دلیل تصادف بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به آمار سگ گزیدگی خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه امسال ۲۸ مورد گازگرفتگی سگ در استان گزارش شد و تنکابن با ۹مورد بیشترین میزان را به خود اختصاص داد
داریم و ۱۲۳ مورد شکایت داشتیم و ساری امل بیشترین شکایت در حوزه سگ بود والبته اینها سگهای بلا صاحب نبودند و انتقال هاری از اسیب های جدی در این حوزه است.


عباسی گفت: تست الکل برای افرادی که رانندگی پر خطر در شهر دارند مورد بررسی قرار می گیرد. در همه جای دنیا رانندگی بعد از مصرف الکل ممنوع است و باید اقدامات جلوگیری صلب گواهینامه و محدودیت خدمات بانکی می‌تواند حریمه های بازدارنده باشد.

بیش از ۴۹۰ نفر ۳ ماه امسال به جرم مصرف الکل در رانندکی دستگیر شدند.


دوباند جعل مدارک در حوزه تصادف دستکیر شدند ۲۰ میلیارد تومان از بیمه ها خسارت دریافت کردند.
برخی افرادی را از مناطق منروم اورده ودر تصادف ساختگی منجر به شکستگی دست پا دندان و حتی فوت فرد شده و خسارت از بیمه دریافتند وکشف این باندها و جلوگیری از خسارت ها است.

وی افزود: تشخیص اینکه شکستگی ناشی از خود زنی بوده یا خیر کار دشواری است و راننده ها باید همکاری کنند

نظر شما