شناسهٔ خبر: 67366244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به‌مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پیامی فرارسیدن روز عید سعید غدیر خم را تبریک و تهنیت گفت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، متن پیام به این شرح زیر است:

واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست. یک تفکر است، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوّت حکایت می کند. بدین سان خداوند مسئله جانشینی پیامبران را در خاندان آنان قرار داد، در حالی که باید شایستگی اخلاقی و مقام عصمت و علم را داشته باشند. آن گونه که درباره حضرت ابراهیم ‏علیه السلام فرمود: لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ. لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ نشان از این دارد که امامت عهد الله است و عهد النّاس نیست که آراء مردم بتواند امام انتخاب بکند بنابراین اگر در وجود رهبر آن ویژگی‌هایی که امام صادق و امام زمان علیهم السّلام برای رهبری شیعه فرمودند، نباشد نمی‌تواند حجّت امام زمان (علیه السّلام) باشد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مدت 23 سال بعد از بعثت، فعالیت‌ها و مشقات بسیاری برای هدایت مردم متحمل شدند اما زمانی که در راه بازگشت در حجه الوداع آیه یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ نازل شد تا به ایشان بگوید اگر امر امامت را ابلاغ نکنی گویی رسالت خود را ابلاغ نکرده‌ای و این چنین بود که جانشینی بعد از رسول اکرم به دستور الهی به امیرالمومنین علیه السلام رسید.

پس از غدیرخم و اعلام مسئله جانشینی نیز خطاب به رسول خداصلی الله علیه وآله می ‏فرماید: الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی نعمت خود را بر شما تمام کردم و اکمال نعمت بر آن حضرت در غدیر خم با معرفی امام علی ‏علیه السلام به امامت صورت گرفت.

امروز معرفی و شناساندن واقعه غدیر وظیفه تمامی آحاد جامعه است و اکنون که همه ما جیره‌خوار وجود نازنین حضرت حجت(عج) هستیم یکی از کارهایی که برای خشنودی قلب نازنین آن حضرت می‌توانیم انجام دهیم تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر است. بدینوسیله عید سعید غدیر خم عید ولایت و امامت به تمامی شیعیان و محبان امیرالمومنین علیه السلام تبریک عرض می‌نمایم.

نظر شما