شناسهٔ خبر: 67366153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد احزاب فرانسه از ماکرون

رضا مخبری

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل هشدار به پیروزی راست‌گرایان یا چپ‌گرایان افراطی که می‌تواند جرقه یک «جنگ داخلی» را بزند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت و مخالفانش از او خواستند که افکار عمومی را نترساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرانسه در حال آماده شدن برای رای‌گیری در روز یکشنبه در قطبی‌ترین رای‌گیری این کشور در دهه‌های اخیر است.

ماکرون هشدار داده است که برنامه‌های دو حزب افراطی می‌تواند جرقه‌ یک "جنگ داخلی" باشد.

رهبران چپ و راست سخنان او را محکوم کردند. اریک سیوتی، رهبر جمهوری‌خواهان محافظه‌کار (LR) رئیس‌جمهور فرانسه را به غیرمسئول بودن متهم کرد. او  گفت: این استراتژی ترس است.

مارین لوپن، استدلال ماکرون را "ضعیف" خواند و گفت: او فکر می کند در این انتخابات شکست خورده است.

پاتریک کانر، رئیس سوسیالیست ها در سنا، گفت که اظهارات ماکرون نشان می دهد که او برای بقای سیاسی خود می جنگد. او گفت: «ما با کسی روبرو هستیم که دیگر چیزی را کنترل نمی‌کند.

ژردن باردلا دررابطه‌با سخنان ماکرون گفت: «رئیس‌جمهور نباید این حرف را بزند.» رهبر حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر، ژان لوک ملانشون، ماکرون را متهم کرد که «همیشه برای آتش‌افروزی آماده است.»

در ۵ روزی که به انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه باقی‌مانده است، نظرسنجی‌ها حاکی از آن دارند که جناح راست افراطی ۳۵.۵ تا ۳۶ درصد آرا را کسب خواهد کرد و حزب جبهه مردمی جدید (اتحاد احزاب چپ) ۲۷ تا ۲۹.۵ درصد آرا را کسب خواهد کرد.

حزب حاکم که از هر طرف به دلیل انحلال مجمع ملی مورد انتقاد است و به‌تازگی عنوانش را از «رنسانس» به Ensemble (باهم برای جمهوری) تغییر داده است، در نظرسنجی‌ها در رده سوم (۱۹,۵ تا ۲۰%) قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما