شناسهٔ خبر: 67366020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

به چه کسی نباید رای داد؟+ فیلم

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان به چه کسی نباید رای داد؛ از انتخاب شایسته ترین تا رای به ناتوان ترین نامزد در کانال تلگرامی خود نوشت:

"حسن روحانی" هر انتخابات را باید شناخت و مردم را -فارغ از این که سلیقه سیاسی و سبک زندگی شان کدام است- از سپردن امانت دولت به امثال وی بر حذر داشت.

رسانه های معاند بیگانه معمولا در ادوار مختلف انتخابات، دو کار را در کنار هم انجام می دهند. اول، انداختن انتخابات از چشم مردم و بی اعتماد کردن به جمهوری اسلامی، که هشت رئیس جمهور کاملا متفاوت را با رای مردم تجربه کرده است؛

دوم، باز مهندسی ذهن مردم پس از آن تحریف و تخریب، به نحوی که نه در مسیر ساختن ایران قوی، بلکه به ضعف کشاندن ایران، رای بدهند و ضعیف ترین نامزد را انتخاب کنند تا مشکلات شدت یابد و کشور نتواند با حل مشکلات، سرمایه امید اجتماعی را افزایش دهد.

حسن روحانی در این باره، یک ضرب المثل کامل است؛ کسی که مدیر کانال معاند و امنیتی آمدنیوز در فرانسه (قبل از بازداشت و انتقالش به ایران) درباره کارکردش گفت:

«ما در انتخابات ۹۶ تحلیل داشتیم. اینجوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌طلبیم یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما #تحلیل_امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟

با توجه به شرایط داخلی و خارجی، به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر فردی مثل روحانی. ما شیفته ودلباخته کسی نبودیم. همین الان هم از کاری که آمدنیوز در انتخابات کرد، دفاع می‌کنم. ما با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی سر کار می‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌رسید».

نظر شما