شناسهٔ خبر: 67365934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خوزستان در دولت سیزدهم رکورددار تولید گندم و چغندر در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان در دولت سیزدهم رتبه نخست تولید گندم و چغندر قند در کشور را کسب کرد و همواره رکورد دار بوده است.

صاحب‌خبر -

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خوزستان با بیش از ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تخمین تولید یک میلیون و سیصد هزار تن محصول چغندر قند، رکورددار تولید این محصول در کشور است.

وی افزود: میزان خرید گندم از کشاورزان در سال ۱۳۹۹-۱۴٠٠ (قبل از آغاز به کار دولت مردمی) یک میلیون و هشتاد هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسید و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، به میزان یک میلیون و هفتصد و بیست هزار تن افزایش پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر فرآیند برداشت گندم دراستان در حال انجام است و تا کنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی در خصوص دستیابی به رکورد حمل بار محصول گندم در کشور گفت: در سال زراعی جاری با وقوع بارش باران بی‌سابقه همزمان با زمان برداشت گندم در استات، با بسیج همگانی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بخش خصوصی رکورد حمل بار محصول گندم به میزان تقریباً ۸۰۰ هزار تن در بازه زمانی هشت روز، در کشور به استان خوزستان اختصاص یافت.

نظر شما