شناسهٔ خبر: 67365913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گاریدو روی نیمکت پرسپولیس؛ از روزهای درخشان در آفریقا تا ناکامی در آسیا

خوان کارلوس گاریدو با سابقه حضور در 3 قاره اروپا، آفریقا و آسیا هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرانجام انتظارها به پایان رسید و باشگاه پرسپولیس بامداد امروز از سرمربی جدید خود رونمایی کرد. خوان کارلوس گاریدو، سرمربی 55 سال اسپانیایی قرار است در لیگ بیست‌وچهارم روی نیمکت مدافع عنوان قهرمانی بنشیند و جانشین اوسمار ویرا شود.

پرسپولیس پس از مذاکره با والتر ماتزاری ایتالیایی و درحالی که بحث حضور کیکه ستین، سرمربی سابق بارسلونا هم مطرح بود در نهایت به گاریدو رسید. انتخابی که تا این لحظه با استقبال گرمی از سوی هواداران پرسپولیس همراه نشده و با توجه به وعده‌های باشگاه در خصوص انتخاب یک سرمربی کلاس جهانی و مطرح شدن نام بزرگی چون ماتزاری، آن‌ها منتظر یک سرمربی بزرگ‌تر بودند.

این سرمربی اسپانیایی سابقه هدایت تیم‌هایی چون ویارئال و رئال بتیس اسپانیا، کلوب بروژ بلژیک، الاهلی مصر، الاتفاق عربستان، رجا کازابلانکا و وداد مراکش، العین امارات و اتحاد الجزایر را در کارنامه دارد.

گاریدو به همراه الاهلی و راجا قهرمانی در جام کنفدراسیون آفریقا را تجربه کرده و سابقه قهرمانی در سوپرکاپ مصر و جام حذفی مراکش را هم دارد.

گاریدو از سال 2009 هدایت ویارئال را بر عهده گرفت و با این تیم ضمن کسب مقام چهارمی لالیگا، صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا را هم تجربه کرد. او البته در ادامه به دلیل کسب نتایج ضعیف اخراج شد و مدتی بعد هدایت کلوب بروژ را بر عهده گرفت. سرمربی 55 ساله اسپانیایی پس از حضور در بلژیک، بدون کسب جام به بتیس برگشت ولی در این تیم هم دوام نیاورد و بعد از تنها 9 بازی اخراج شد.

بهترین روزهای مربیگری این سرمربی در فوتبال آفریقا رقم خورده که با الاهلی و رجا کازابلانکا موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. او تاکنون با 2 تیم الاتفاق عربستان و العین امارات حضور در فوتبال آسیا را هم تجربه کرده که در هیچکدام از این 2 تیم موفقیتی نداشته است.

او در فصل ۲۰۲۳ هدایت یو اس ام الجزایر را برعهده گرفت اما یک بحران سیاسی میان الجزایر و مراکش موجب شد او از هدایت این تیم استعفا بدهد.

258 258

نظر شما