شناسهٔ خبر: 67365593 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراسم عید ولایت در مسجد جامع کوهبنان برگزار شد

همزمان با عید غدیر مراسم عید ولایت در مسجد جامع کوهبنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با عید غدیر طبق سنت ۳۰ سال گذشته در کوهبنان به همت ستاد غدیر با حضور ائمه جمعه کوهبنان و رفسنجان، جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان، خادمیاران رضوی و مردم کوهبنان به ویژه سادات شهرستان، مراسم عید ولایت در مسجد جامع کوهبنان واقع در محله انصار همراه با سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای گروه سرود و. برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی اصغر عسکری امام جمعه شهرستان رفسنجان با گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت گفت: پیام و روح غدیر را همواره مد نظر داشته باشیم چرا که این مهم در قرآن مورد توجه قرار گرفته و به آن جایگاه ویژه داده است.

وی ابراز داشت: در سال دهم هجری در مراسم حجة الوداع جریان غدیر اتفاق افتاد در حالی که پیامبر اکرم (ص) بسیاری از مسائل را طی سالیان پیامبری برای مردم بیان کرده بود.

حجت الاسلام عسکری افزود: پیامبر ماموریت پیدا کرد که فرمان الهی را به مردم ابلاغ و روشنگری کند تا مردم این موضوع را به خوبی درک کنند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم در روز غدیر ولی و جانشین خود را به مردم معرفی کرد لذا دست مولای متقیان را بلند کرد تا همگان ایشان را ببینند و در حق دوستان حضرت دعا و در حق دشمنان نفرین کرد. 

امام جمعه رفسنجان افزود: در روز غدیر، اسلام جانشین پیامبر و امام جامعه را به مردم معرفی کرد تا مردم گمراه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: مساله امامت و ولایت از نماز، روزه، حج و جهاد بالاتر و برتر است، چون دین با امامت صاحب پیدا کرد.

حجت الاسلام عسکری گفت: در زمان حیات حضرت امام (ره) برخی افراد موضع نمی‌گرفتند، اما منتظر انتقام بودند لذا خبرگان رهبری در یک اقدام شایسته پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب را معرفی کرد تا انقلاب رهبر و مقتدا داشته باشد.

وی ابراز داشت: مایوس شدن کفار، کامل شدن دین و. از ویژگی‌هایی است که خداوند برای غدیر بیان می‌کند در حالی که اهمیت غدیر از هجرت پیامبر، جنگ‌های پیامبر برتر و بالاتر است.

امام جمعه رفسنجان افزود: باید همگان بصیرت داشته باشیم موضوعی که همواره مورد توجه مقام‌معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: از توصیه‌های موکد امامین انقلاب شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح همراه با بصیرت و آگاهانه است که در حقیقت اجرای دستور ولایت و رهبری نظام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام عسکری گفت: رئیس جمهور منتخب باید در راستای احیای حقوق عامه مردم گام بردارد و استکبار ستیزی را مد نظر داشته باشد.

وی بیان داشت: خداوند شخص ریاست جمهور شهید را از ما گرفت، اما به ما یک شاخصه داد لذا تلاش کنیم خدمتگزاری بی منت، صادق، نزدیک به آرمان‌های امام، رهبری و انقلاب، خستگی ناپذیر و... همانند رئیس جمهور شهید انتخاب کنیم.

نظر شما