شناسهٔ خبر: 67365551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل آتش نشانی تهران:

مراکز درمانی موظف به گرفتن تاییدیه ایمنی هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به مراکز درمانی هشدار داد که اگر تاییدیه ایمنی نداشته باشند پرونده آن‌ها به قوه قضاییه فرستاده خواهد شد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری، قدرت‌ الله محمدی در نشست خبری ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی ‌ ایمنی شهری، گفت: تعداد مراکز درمانی زیاد است و مراجعان زیادی هم دارند اما خیلی از آن‌ها مانند برخی مطب‌ها که در زمینه زیبایی فعالیت می‌کنند تاییدیه ایمنی نگرفته‌اند. امسال یکی از اولویت‌های ما مراکز درمانی است که در همین راستا هماهنگی خوبی هم با وزارت بهداشت داریم، زیرا در تهران حدود ۲۵۰۰ مرکز درمانی داریم که ۱۰۰۰ موزد آن هنوز برای ارزیابی ایمنی به ما مراجعه نکرده‌اند. با همکاری وزارت بهداشت تمدید پروانه کار آنها مشروط به تاییدیه ایمنی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۸ هزار ساختمان در تهران مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته و موارد ناایمنی در هرکدام از این ساختمان‌ها احصا و به مالکان و متصدیان آنها اعلام شده است، گفت: امسال تذکر جدی به مراکز دولتی و وزارتخانه‌ها می‌دهیم برخی مراکز دولتی که ناایمن اند و باید ایمن سازی در حوزه حریق شوند. تعدادی از این ساختمان‌ها دارای سند نیستند و تایید آتش نشانی را ندارند در حالی که روزانه هزار نفر در آن رفت و آمد دارند یا کار می‌کنند.

محمدی در این مراسم با بیان اینکه ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی ‌ ایمنی شهری از یازدهم تا سیزدهم تیرماه برگزار می شود، اظهار کرد: بخش عمده ای از تولیدات و تجهیزات ساختمانی ایمنی بومی سازی شده است و به کمک صنعت ساختمان آمده است. اگر دولت حمایت کند تا دوسال دیگر همه کالا های تجهیزات ایمنی ساختمانی داخلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ مقاله به همایش ارسال شده و ۱۱۷ مقاله تایید شده است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در صنعت مربوط به ایمنی ساختمان مشغول فعالیت‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: یگان پهپادی را تقویت کرده‌ایم و اکنون به ۸ پهپاد مجهز هستیم که با دوربین‌ها حرارت یاب می‌توانند از پنجره ساختمان‌ها میزان آتش را شناسایی کنند. پهپادها آزمایش شده‌اند و کارآیی آن‌ها مشخص شده است و باید مجوز ‌پرواز را دریافت کنند. پهپادهای اطفا حریق هم در مراحل آزمایش قرار دارند.

نظر شما