شناسهٔ خبر: 67365491 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

مواردی که می بایست برای خرید پرینتر سه بعدی بدانید - مردم سالاری آنلاين

پرینتر سه بعدی فرآیندی است که در آن یک مدل دیجیتال به یک جسم ملموس، جامد و سه بعدی تبدیل می‌ شود....

صاحب‌خبر -

پرینتر سه بعدی فرآیندی است که در آن یک مدل دیجیتال به یک جسم ملموس، جامد و سه بعدی تبدیل می‌ شود. به بیان واضح تر با قرار دادن لایه‌ های نازک و متوالی زیاد ، از یک ماده انجام می ‌شود. اما نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که به دلیل کارایی فراوان آن ، پرینتر سه بعدی به سرعت در میان مردم محبوب شده است. چرا که باعث می شود آنها به تولید بیشتری دسترسی داشته باشند. همچنین پرینتر سه بعدی به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از مواد کمتر نسبت به روش های سنتی، اشکال پیچیده تر و مفید تری را تولید کنید. از شما دعوت می کنیم ، در ادامه برای خرید پرینتر سه بعدی با ما همراه شوید‌.

 

روش های پرینتر سه بعدی

بد نیست بدانید که پرینتر سه بعدی به سه روش قابل اجرا می باشد که به مدل سازی نشت ذوب (FDM)، استریولیتوگرافی (SLA) و سینترسینتیتک لیزر انتخابی (SLS) تقسیم می شود. روش های FDM و SLS در صنعت کاربرد فراوانی دارند و شما می توانید به وسیله پرینتر های سه بعدی محصولات دلخواه خود را به وسیله آنها چاپ نمایید. اما در روش SLS بیشتر در حوزه های مختلف صنعتی به کار برده می شود.

دلیل اهمیت پرینتر های سه بعدی چیست؟

دقت کنید که یکی از مهم ترین کاربرد های پرینترهای سه بعدی این است که به شرکت های مختلف کمک می کند تا در زمانی کوتاه نمونه اولیه کار خود را نه بر روی کاغذ یا مانیتور، بلکه به صورت فیزیکی تماشا کنند. پرینتر های سه بعدی از دقت بالایی برخوردار هستند و باعث می شوند که همه چیز را به وضوح ببینید. همین امر نشان از اهمیت بالای این دستگاه می باشد. چرا که شما می توانید برای جلوگیری از هدر دادن میلیون ها دلار هزینه، از پرینترهای سه بعدی استفاده کنید.

اما این موارد تنها گوشه ای از اهمیت پرینترهای سه بعدی می باشد. در بعضی از موارد پرینترهای سه بعدی عهده دار مسئولیت ساخت محصولات نهایی به شمار می روند. شاید به همین دلیل است که اغلب مهندسان در تلاش برای بهبود انواع پرینتر های سه بعدی می باشند.

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی چیست؟

استفاده از پرینتر سه ‌بعدی دارای مزایای زیادی است که شامل موارد زیر می شود:

این نوع پرینترها به سرعت بالا و تولید سریع قطعات و مدل‌ های سه ‌بعدی معروف هستند.

با استفاده از پرینتر های سه ‌بعدی، می‌ توان به راحتی پروتوتایپ ‌ها و نمونه‌ های اولیه محصولات را تولید کرد.

-این نوع پرینتر ها امکان شخصی ‌سازی قطعات و محصولات را فراهم می‌کنند.

استفاده از پرینتر های سه ‌بعدی می‌ تواند هزینه ‌های تولید را کاهش دهد و همچنین به صرفه ‌تر باشد.

با این نوع پرینتر ها می‌ توان طراحی ‌های پیچیده و منحصر به فردی را به راحتی تولید کرد.

پرینتر سه بعدی چگونه کار می کند؟

در رابطه با فرایند چاپ سه ‌بعدی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا از طراحی یک مدل سه ‌بعدی شروع می ‌شود. در این حالت کاربر می ‌تواند مدل سه ‌بعدی را طراحی کرده و یا آن را از مخازن آنلاین، دانلود کند. سپس نیاز است که برای طراحی مدل سه ‌بعدی مورد نظر خود، از انواع ابزارهای نرم‌افزار های طراحی تا اسکنر های سه ‌بعدی، دستگاه‌ های اسکن لمسی، کد نویسی و حتی اپلیکیشن‌ های موبایل استفاده کند. خوشبختانه ابزارهای نرم ‌افزاری متعددی برای مدل ‌سازی سه ‌بعدی در دسترس می باشد. البته دقت کنید که انواع صنعتی و حرفه ‌ای آن‌ از قیمت بالایی برخوردار است. همچنین انواع رایگان پرینتر های سه بعدی در اینترنت موجود می باشد که دارای قابلیت های فراوان نیز می باشند که یک نمونه از آنها به نام Tinkercad می باشد که تحت مرورگر قابل اجرا است. از نکات جالب توجه این ابزار این است که آموزش ‌هایی را هم برای راهنمایی به کاربران عرضه می کند و درنهایت روش ‌های انتقال مدل به دستگاه چاپ سه ‌بعدی را هم به شما شرح می ‌دهد. در ادامه برای آماده سازی جسم مورد نظر نیاز است که فرایند اولیه برش زدن یا Slicing را انجام دهید. در این فرایند، قطعه به صدها یا هزارها لایه‌ی افقی تقسیم می‌ گردد. همچنین برای برش ‌دهی نیز نرم ‌افزار اختصاصی وجود دارد.

بد نیست بدانید که مرحله ی آخر مدل سازی جسم برای چاپ سه بعدی، برش دهی نام دارد. دستگاه این فایل را از طریق USB، با اتصال شبکه و اینترنت و یا حتی کارت های حافظه دریافت می‌ کند. در نتیجه فرایند چاپ به‌ صورت پیاده ‌سازی و لایه به لایه ‌ی جسم انجام می گردد.

کاربرد های پرینتر های سه بعدی

پرینتر های سه‌ بعدی در صنایع مختلف و حوزه ‌های مختلف کاربرد های متعددی دارند. برخی از کاربرد های این پرینتر ها عبارتند از:

1-تولید قطعات و قطعات پروتوتایپ در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی، هوا فضا، الکترونیک و پزشکی.

2- ساخت مدل ‌ها و پروتوتایپ‌ ها برای طراحی محصولات جدید.

3-تولید لوازم خانگی شخصی‌ سازی شده و هدایای تبلیغاتی.

4-تولید مدل‌ های سه ‌بعدی در صنایع معماری و ساختمانی برای مطالعه سه ‌بعدی ساختمان ‌ها و پروژه ‌ها.

5. تولید قطعات یدکی و قطعات قدیمی که دیگر تولید نمی ‌شوند.

6- تولید اسکلت ‌ها و مدل ‌های پزشکی برای استفاده در عملیات جراحی و آموزش پزشکی.

7-تولید لوازم و تجهیزات ورزشی شخصی ‌سازی شده و مدل‌ های معماری برای نمایشگاه‌ ها و رویداد ها.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی چیست؟

در فرآیند های تولید افزودنی پرینتر سه بعدی 6 ماده بیشتر از بقیه استفاده می‌ شوند که شامل پلیمر، فلز، بتن، سرامیک، کاغذ و مواد خوراکی می شوند. بهتر است بدانید که مواد اولیه عموما به شکل‌ های سیم تغذیه ‌ای، رشته ‌ی مخصوص چاپ‌ گر سه ‌بعدی، پودر یا رزین مایع استفاده می‌ شوند. در روش ‌های بالا از همه ‌ی این مواد استفاده می‌ شود، اما بیش از همه پلیمر ها کاربرد دارند.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

از عوامل مهمی که نیاز است در هنگام خرید پرینتر سه بعدی به آن توجه کنید شامل موارد زیر می باشد:

•نوع پرینتر

•هزینه ی پرینتر

•اندازه و ابعاد پرینتر

•کیفیت و سرعت پرینتر

•آسانی در استفاده

•پشتیبانی و نگهداری

خدمات سایت مهندس آرلی

شرکت آرلی توانسته است با در اختیار داشتن پرینتر های حرفه ای اروپایی و آمریکایی گامی بزرگ جهت ارائه خدمات خود به مشتریان عزیز را فراهم کند. همچنین شما می توانید با سفارش انواع پرینتر ها، در طراحی صنایع نظامی، پزشکی و مهندسی از آن استفاده کنید. هم اکنون شما می توانید جهت خرید پرینتر سه بعدی با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها:

نظر شما