شناسهٔ خبر: 67365362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس مطرح کرد: اخلاق‌مداری و هویت جمعی؛ کلید اقتدار ایران اسلامی

صاحب‌خبر -

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در پیامی بیان داشت: بی‌اخلاقی‌ها ما را از مسیر اصلی دور کرده و تنها با احترام متقابل و حفظ ارزش‌های انسانی می‌توانیم به اقتدار ایران اسلامی دست یابیم. انتخاب فردی اخلاق‌مدار در رأس نظام اجرایی، نیاز امروز جامعه ماست.

به گزارش سینا پرس فارس، محسن جاجرمی زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس به مناسبت عید غدیر و انتخابات ریاست جمهوری به دانشگاهیان فارس پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع)

حمد و سپاس بیکران خدای را که به ما حیات بخشید و با شناخت و تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت پیامبر اعظم (ع) این حیات حیوانی را به حیات طیبه شایسته دیدار خودش تبدیل نمود.

عزیزان من، اساتید بزرگوار ،کارمندان دلسوز و متعهد و دانشجویان پرنشاط و فعال وپر انگیزه؛ در این شرائط حساس که ملت ایران در غم از دست دادن یکی از بهترین رجال صدیق آرمانهای انقلاب به سوگ نشسته، در پی آن است که جانشین برحق رئیسی شهید را بر کرسی ریاست جمهوری بنشاند و از هر گونه ایجاد خللی در رکن اجرائی کشور ممانعت بعمل آورد نکاتی چند را به استحضار می رساند:

1-عزیزان دانشگاهی؛ ما از بی اخلاقی ها خیری ندیده ایم و نخواهیم دید، این را همگی به روشنی درک کرده ایم و رئیسی عزیزمان این را به ما آموخت که “هویت جمعی” ماست که به ایران اسلامی اقتدار می بخشد و این ممکن نمی باشد مگر اینکه از طریق احترام به یکدیگر و حفظ حرمت و ارزشهای انسانی، در محیط کار و تلاش، نگاهمان به یکدیگر مثبت و به دور از تخاصم و کینه های شخصی و سلیقه ای باشد در غیر اینصورت کار جمعی نمی توانیم انجام دهیم و بصورت فردی هم دستیابی به اهداف و آرمان های بلند انقلاب اسلامی امکان پذیر نمی باشد . پس اگر به این اخلاقیات همه پایبند هستیم میبایست در راس نظام اجرائی کشور، اخلاق مدار ترین فرد را انتخاب کنیم که “هویت جمعی” ما را عمق و انسجام ببخشد : ید الله مع الجماعة

2- بزرگواران دانشگاهی: مردمی بودن، صفت برجسته شهید خدمت ما بود، به ما یاد داد خودمان را از دیگران و مردم جدا نبینیم و مسئولین هیچ برتری نسبت به دیگران ندارند و جز تقوی، علم و عدالتخواهی، صفت دیگری نمی تواند آنها را نسبت به دیگران برتری دهد. او ویژگی مدیران بوروکرات نظام اداری و پشت میز نشین و کسانی که استفاده از بیت المال برای حفظ منافع شخصی و گروهی و جناحی را بر منافع جمعی و جامعه ترجیح میدهند در اذهان از بین برد و نشان دادکه تواضع در برابر مردم می تواند برای شنود موثر،شناخت مشکلات و پیدا کردن راه حل ها بهترین منش و سیره مدیریتی باشد؛ لذا به کسی رای می دهیم که این سبک و سیره مدیریتی را بیش از دیگران باور دارد و به آن عمل نموده است

3- برادران و خواهران عزیز، شهید جمهور مفتخر به مبارزه با فساد و ظلم و طرفدار عدالت بود، اشرافی گری را بر نمی تابید و با کسانی که به بیت المال طمع داشتند، هم در راس قوه قضائیه و هم در مسند ریاست جمهوری مبارزه می کرد و خودش پیشقدم بود. این سیره و سنت حسنه است که فاصله دولت-ملت را کاهش می دهد و امید را در دل محرومین و مستضعفین جامعه صد چندان می کند و مردم را به این باور می رساند که جامعه اسلامی متفاوت از جامعه سرمایه¬داری و ثروت اندوزان امروز جهانی¬ای است که مقدرات جهان را در دست گرفته و با ثروت های کلان سلطه خود را بر جامعه جهانی تحکیم می بخشند ،پس فردی را در راس قوه مجریه بنشانیم که این وجه امتیاز راهبردی نظام اسلامی را نسبت به سایر نظام های رایج سرمایه داری جهان به بهترین شکل بتواند پیاده کند و در عمل تحقق بخشد.

4-ای خداباوران و وجدان های بیدار دانشگاه؛ این رئیس جمهور خستگی ناپذیر، رئیسی شهید، «استقامت و پایداری» در راه اهداف بلند انقلاب اسلامی را بطور کامل به منصه ظهور رسانید. استقامتی که زبانزد بود و در عمل نشان دادکه پایداری در مقابل ظلم دشمنان و استکبار جهانی هزینه اش بسیارکمتر از سازش در مقابل زورگوئی های آنان است. او مرزبندی خودش را با دشمنان حفظ کرد و به آنان باج نداد، هدف های زیاده خواهانه ی آنها را برای رسوخ در خط مقاومت برنتابید و چنان استواری جبهه مقاومت را در منطقه ایجاد نمود که امروزه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم نه تنها مسئله اصلی جهان اسلام است بلکه تبدیل به دغدغه اصلی تمام آزادیخواهان جهان با نظام سلطه شده است؛ چنین مسیری است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ما را در سمت درست تاریخ قرار می دهد و یاری دادن این راه است که ما را در محضر خدای متعال در زمره صالحین عالم منظور می دارد؛ لذا به پرچمداری رای میدهیم که این مسیر درست تاریخ را ادامه و قوت بخشد و باورمندی اش به استقامت و عدم سازش در برابر سیاست های نظام استکبار بیشتراز دیگران باشد.

5- نهایتاً دانشگاهیان دغدغه مند و فرهیخته، تردید نداشته باشیم، بزرگترین نعمتی که خدای متعال در این برهه از تاریخ به ما عطا کرده است همین نظام اسلامی است که بعد از قرن ها تحت پرچم امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با پیروزی انقلاب اسلامی به ما مردم این عصر، هدیه شده است. قدر آنرا بدانیم، کم و کاستی های آن به همه ما بر میگردد و افتخار نقاط قوت آن برای همه ماست پس مهمترین مسئله، حفظ اصل این نظام مقدس است که بنا به فتوای تاریخی امام، اوجب واجبات شرعی و دینی همه ماست، همه اختلاف سلیقه ها و تفکرها را برای پیشبرد و تقویت اصل نظام قبول کنیم و پذیرا باشیم و بدانیم که برای رسیدن به اهداف و اصول والا و متعالی مشترکمان تنها راه، متقاعد کردن و نشان دادن کارآمدی روش ها و تفکراتمان در عمل است،کینه و خصومت را در دلهایمان راه ندهیم و برای ایران سرافراز پا به عرصه انتخابات بگذاریم و به همه دشمنان نشان دهیم که ما علیرغم همه اختلاف سلیقه ها و روش¬ها در راه رسیدن به آرمان های مشترک، پای کار موطن خویش ایران، ایستاده ایم و با بالا بردن مشارکت در انتخابات پایه های مشروعیت این نظام را قوت خواهیم بخشید ان شاالله.

در پایان بار دیگر عید سعید غدیر را به همه محبین به امیرالمومنین (ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) تبریک می گویم و امیدوارم همگی با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح دل امیرالمومنین(ع) را شاد نموده و در راه تحکیم جامعه علوی و انتظاراتی که آن بزرگمرد از شیعیان خود دارد، تکلیف و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و در دیدار او در آخرت شفاعت آن حضرت را برای خودمان به همراه بیاوریم ان شاالله.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما