شناسهٔ خبر: 67365306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مانور اطفای حریق مراتع در خوی

با هدف آمادگی نیرو‌های امدادی، مانور اطفای حریق در مراتع شمال آذربایجان غربی در خوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 رئیس اداره منابع منابع طبیعی و آبخیز داری خوی و مسئول اجرای این مانور هدف از برگزاری مانور اطفای حریق را ارتقای آمادگی یکان‌های حفاظت منابع طبیعی شمال استان در هنگام وقوع آتش سوزی در مراتع اعلام کرد و افزود: این مانور با مشارکت یکان‌های حفاظت ادارات منابع طبیعی ۴شهرستان شمال استان در یک هکتار از مراتع بخش ایواوغلی خوی اجرا می‌شود.

جواد جبلی افزود: باتوجه به بارندگی‌های مناسب امسال و پوشش گیاهی مناسب در مراتع شمال استان و افزایش خطر آتش سوزی اجرای این مانور در ردیف مصوبات اصلی مدیریت بحران‌استان قرار داشت.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مرتعداران در اطفای حریق و همکاری دستگاه‌های امدادی تخصصی شمال استان با یکان‌های حفاظت در کنترل و مهار آتش سوزی در مراتع از مهمترین محور‌های این مانور بود.

 رئیس اداره منابع منابع طبیعی و آبخیز داری خوی افزود: در این مانور یکصد و بیست نفر از گروه‌های امدادی یکان‌های حفاظت از منابع طبیعی و گروه‌های تخصصی امداد و نجات و اطفای حریق اعم هلال احمر، آتش نشانی، فوریت‌های پزشکی، بسیج ونیروی انتظامی، دهیاری‌ها در قالب ۱۲ گروه مراحل اطفای حریق در مراتع را بصورت مشترک تمرین کنند.

نظر شما