شناسهٔ خبر: 67365066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در پنجمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی مطرح شد

قالیباف: فسادهای کرسنت و چای دبش ناشی از ناکارآمدی است/ جلیلی: جشن اتمام آب‌رسانی با تانکر را در دولت آینده می‌گیریم/ پزشکیان: من وعده‌های بدون پشتوانه نمی‌دهم چون برای مردم ارزش قائل هستم/ قاضی زاده: اجازه نخواهیم داد آبان ۹۸ دوباره تکرار شود/زاکانی: به هر نفر ۲۰ میلیون تومان یارانه خواهد رسید/ پورمحمدی: تلاش من در دولت آینده بورس خواهد بود

مناظره پنجم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با موضوع اقتصادی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پنجمین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علی زاکانی، امیرحسین قاضی زاده و محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات و با موضوع «اقتصادی» آغاز شد.

به گزارش تسنیم، پیش از شروع مناظره، قرعه کشی برای محل نشستن هر کاندیدا انجام شده و به این ترتیب چینش نشستن هر 6 نفر عبارت بود از:

صندلی شماره 1:‌ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
صندلی شماره 2: علیرضا زاکانی
صندلی شماره 3: سعید جلیلی
صندلی شماره 4: مصطفی پورمحمدی
صندلی شماره 5: محمدباقر قالیباف
صندلی شماره 6: مسعود پزشکیان

** شیوه برگزاری مناظره

مناظره پنجم هم مثل مناظره قبل، نسبت به مناظرات اول، دوم و سوم تفاوت‌هایی دارد و با حذف زمان استراحت و سوال سوم و البته افزایش زمان‌های 4 دقیقه‌ای به 5 دقیقه، کوتاه‌تر شده است.

به این ترتیب، در هر مرحله، هر نامزد در 5 دقیقه اول به سوال مورد نظر پاسخ داده و در 5 دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها می‌پردازند.

در مناظره پنجم، سوال کارشناسان نیز حذف شده است.

در مرحله نهایی مناظره هر نامزد طی 6 دقیقه پایانی، صحبت‌های خود را جمع‌بندی می‌کند.

سوال مرحله اول:

سوال: اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟

* قاضی‌زاده: مساله سربازی اجباری را حل می‌کنم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: ما ضمن اینکه برای حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی افزایش رشد اقتصادی را دنبال می‌کنیم اما اقدامات فوری هم برای تامین حداقلی معاش خانواده‌های ایرانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای این حوزه پیش بینی کرده است، اظهار داشت: اول اجازه نخواهم داد دریافتی حقوق بگیران از تورم جا بماند،‌ نمی‌شود هر سال افزایش حقوقی اعلام کنیم در حالیکه نرخ تورم بیشتر باشد. اصلاح قانون کار برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران را نبال خواهم کرد. از سوی دیگر تبدیل وضعیت تمام نیروهای شرکتی را دنبال خواهم کرد زیرا تعدد نوع استخدام‌ها هم هزینه دولت را افزایش داده و هم امنیت شغلی از بین برده است.

قاضی‌زاده ادامه داد: ازدواج جوانان را با دادن تسهیلات قرض الحسنه تسهیل کرده و با افزایش رشد اقتصادی و حل ریشه‌ای مشکلات راه ازدواج 11 میلیون جوان ایرانی را باز خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سهم برابر خانواده‌های ایرانی بدون درنظر گرفتن دهک‌های اقتصادی را به خود آنها خواهم داد و اجازه نخواهیم داد که آبان 98 تکرار شوند. تمام ستادهای پزشکیان که در کنترل دولت روحانی است در حقیقت در اختیار همان دولتی است که بنزین را با آشوب و خون جوانان به 3000 تومان رساند.

وی گفت: راه شهید رئیسی عزیز را برای ساخت مسکن ادامه خواهم داد و متعهد خواهم شد تا سال دوم دولتم کلید تمام 2 و نیم میلیون مسکن را به مردم می‌دهم و اجازه نمی‌دهم مسکن نساختن در این کشور افتخار شود. با واگذاری دو میلیون قطعه زمین به مردم نهضت ساخت مسکن که شروع شده را ادامه می‌دهم.

قاضی‌زاده اظهار داشت: مقابل مافیای خودرو خواهم ایستاد. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودرو سازی خارج خواهد شد و واردات خودروهای برقی با قیمت پایین آزاد خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره سربازی گفت: دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برخواهم داشت و ابتدا با ایجاد طرح فروش خدمات سربازی تکلیف سربازان فراری را مشخص خواهم کرد و بعد هم سربازی اجباری را با سربازی حرفه‌ای جایگزین خواهم کرد.

* زاکانی: قیمت بنزین را کاهش می‌دهم

علیرضا زاکانی گفت: مردم عزیز، میثاق من با شما قانون اساسی است. بسته‌های اقتصادی که مطرح کردم همه حق شماست و در قانون اساسی به آن اصرار ورزیده شده اما تاکنون بر زمین مانده است.

وی تصریح کرد: دولت خدمت آماده است تا خدمات خود را براساس اجرایی کردن قانون اساسی در ابعاد مختلف ارائه کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: فرهنگیان، کشاورزان،‌ دامداران، کارمندان، سربازان، افسران، نیروهای نظامی، انتظامی، پزشکان، اساتید، دانشجویان، طلاب و همه مردم در روستاها و شهرها شما ولی نعمت ما هستید. من برای عدالت و توزیع عادلانه امکانات کشور و خلق ثروت همراه با مشارکت مردم به صحنه آمده‌ام.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: یک برنامه در دو سر فصل پیش‌بینی شده است، نخست در پیشرفت و آبادانی کشور و دوم در موضوع رفع نیازهای مردم و مردم سالاری دینی است.

به هر نفر 20 میلیون تومان یارانه خواهد رسید

وی گفت: نخستین گام بنده در دولت خدمت پرداخت یارانه طلایی است و یارانه انرژی را بین کل مردم تقسیم می‌کنم. به هر نفر 20 میلیون تومان یارانه خواهد رسید و بنزین از 3 هزار تومان به 1500 تومان باز می‌گردد و بعد از اینکه مردم نیاز خود را در حوزه برق و گاز و بنزین تامین کردند به اعتبار طلا این را دریافت خواهند کرد و این اعتبار طلا را در هر زمانی به قیمت روز دریافت خواهند کرد.

زاکانی با اشاره به برنامه ریزی برای برچیده شدن بساط قاچاق بیان کرد: بساط قاچاق و ناترازی انرژی و بساط آسیب زدن به محیط زیست برچیده خواهد شد. عموم مردم ثروتمند خواهند شد و 95 درصد مردم سود خواهند کرد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار کرد: این مهمترین طرحی است که از روز اول قابل اجرا است. بسته دوم ناظر به مسکن است که هم در حوزه تامین مسکن و هم اجاره داری است. اگر مشوقی را در بافت فرسوده بدهیم مردم به سرعت خواهند ساخت و اگر این مشوق طوری طراحی شود که برای اجاره داری حرفه‌ای بیشتر بسازند یک امکان گسترده‌ای برای اجاره داری فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسته بعد ناظر به حوزه سلامت است. در حوزه سلامت هیچکس غیر از درد بیماری خودش نباید درد بی پولی بکشد و بسته جامعی پیشنهاد کردم تا متصدیان حوزه سلامت کشور از این بسته حمایت خواهند کرد و امکانی را ایجاد می‌کنند و مردم و اقشار خاصی از مردم از درمان رایگان بهره بگیرند. بسته بعدی تامین امنیت غذایی است که برای کشاورزی و دامداری است و در تامین غذایی کسی نباید گرسنه سر بر بالین بگذارد.

* جلیلی: ایجاد اشتغال و ارزآوری اولویت من است

سعید جلیلی ضمن تبریک عید سعید غدیر بیان کرد: من دو اولویت اصلی را در برنامه دارم که ابتدای دولت شهید رئیسی هم به ایشان تقویت کردم که این شهید کارهای خوبی را در این زمینه انجام دادند؛ ارزآوری و اشتغال. اگر نگران تورم، گرانی و از این قبیل مباحث اقتصادی هستیم، باید در این زمینه برنامه‌هایی را اجرا کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: روستاهای ما نباید به جایی که فقیر و محروم است نگاه شود، اتفاقاً روستاها فرصت هستند و می‌توانند سلول جهش کشور باشند. بسیاری از روستاها موفقیت‌های بزرگی دارند. به‌عنوان مثال روستای لیقوان در تبریز درآمدهای خوبی در زمینه لبنیات دارد.

جلیلی با بیان اینکه شهید رئیسی رکورد صادرات غیرنفتی را ثبت کرد، خاطر نشان کرد: با بسیاری از کشورها می‌توان همکاری داشت؛ مثلاً درباره پوشاک می‌توان با کشور چین همکاری کرد. باید امنیت شغلی روستاها حفظ شود. با وجود اینکه 27 درصد اشتغال و تولیدناخالص از روستا و کشاورزی است اما تسهیلاتی که به اینان داده می‌شود 6 درصد مجموع تسهیلات است و 4 درصد از بودجه عمومی به روستا اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه هر روستا یک سلول جهش است، عنوان کرد: کشاورز ما نباید در زمینه تسهیلات و امر کشاورزی خود مشکل داشته باشد. بنده در ارومیه دیدم که یک میلیون تن سیب صادر می‌شود و با این حال نباید کشاورز ما دغدغه‌ی صادرات را داشته باشد. اگر این فرصت‌ها استفاده شود، مشکلات زیادی در روستا رفع خواهد شد. باید این امکان فراهم شود که با سند زمین و یا ملک روستایی و یا امکانات و تجهیزات خود بتوانند وام دریافت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: جلیلی اضافه کرد: اگر به دامدار خارجی با واردات دام یارانه می‌دهیم، باید این یارانه را به داخل کشور بدهیم. ضمن اینکه باید جشن اتمام آب‌رسانی با تانکر را در دولت چهاردهم شکل دهیم.

* پورمحمدی: دولت نباید در بورس دخالت کند

مصطفی پورمحمدی گفت: جلسه امروز بیشتر مباحث اقتصادی است و جمع‌بندی و راه‌هایی که در اولویت ما است و باید ارائه بدهیم. از مردم نظرخواهی شده است که 73 درصد گفته‌اند که مهمترین مسئله ما اقتصادی است.

وی اظهار کرد: ما باید بر روی رشد اقتصاد یک تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. من 4 برنامه اولویت‌دار خودم را در این حوزه ارائه می‌کنم. اساس رشد اقتصاد و پیشرفت، تولید است. تولید هم یک شاخص دارد؛ بورس شاخص رشد اقتصاد است و علامت و دماسنج اقتصاد است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه بورس در دولت دوازدهم دچار حباب شد و ریخت و مردم ضرر کردند، ادامه داد: در دولت آقای رئیسی بورس اصلاً قفل شد. در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد کرد. در گذشته عملیات معاملات بورس و گردش مالی به 28 هزار همت رسید. دیروز 3355 بود که به معنای صفر است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: در گذشته 4 میلیون فعال بورسی داشتیم و امروز به زیر 200 هزار نفر رسیده است. در گذشته سود بنگاه‌های تولیدی 32 درصد بوده که امروز 13 درصد رسیده است.

وی با طرح این پرسش که ویژگی‌های بازار بورس چیست؟ اضافه کرد: نخستین نکته این است دولت نباید دخالت کند هنوز 60 درصد بازار بورس در اختیار دولت است. موضوع بعدی شفافیت است هنوز انتشار آزاد اطلاعات بورس کامل نیست. در رقابت حضور دولتی‌ها و شبه دولتی‌ها امکان رقابت را کرده است.

پورمحمدی افزود: تعارض منافع وجود دارد در شورای بورس هم بانک مرکزی هم وزیر اقتصاد هم وزیر صمت و ... با یکدیگر تعارض دارند.

وی اظهار کرد: همه مردم می‌دانند و می‌فهمند و درگیر بورس هستند و مثل روز روشن است. اگر ادعاء کنیم وضع اقتصاد و زیرساخت‌ها درست است اینکه بازار بورس روشن است و جای فرار ندارد. ثبات متغیرها در اقتصاد مثل نرخ سود بانکی نرخ خوراک پالایشگاه‌ها نرخ تعرفه‌ها تا درست نشود تولید و بازار سرمایه و بورس رونق نخواهد گرفت.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت:‌ کاهش ارز و اختلاف ارز نیمایی موضوع بعدی است که بازار را به هم زده است و رانت خواری بسیار گسترده ایجاد کرده است. ما وظیفه داریم پایه‌های تولید و موانع تولید را برطرف کنیم و به مردم عرض می‌کنیم اگر میخواهید اقتصاد را بفهمید به بورس نگاه کنید.

پورمحمدی اظهار کرد: تلاش من در دولت آینده این است که بورس شاخص روشن و شفاف و گزارش با برنامه و آینده دار اقتصاد ایران باشد. حداکثر ظرف یکسال ما جهش کلی و تراز مثبت را به بازار سرمایه و بورس اعطا خواهیم کرد.

* قالیباف: کرسنت و چای دبش ریشه در ناکارآمدی است

محمدباقر قالیباف اظهار داشت: همه نکاتی که قبلا گفتم و امروز می‌گویم و عزیزانمان می‌گویند، همه موضوعاتی است که در دو سه دهه گذشته گفتیم و دنبال کردیم و باید حل می‌کردیم؛ پس چرا امروز می‌خواهیم حل کنیم؟

وی افزود: می‌خواهم برگردم به این ریشه که چرا موضوعات حل نشده باقی مانده است؟ اول باید دقت کنیم در نقشه دشمن حرکت نکنیم. دشمن حتماً آرامش و آسایش را برای ملت ما نمیخواهد و دنبال پریشان سازی ملت است؛ نباید ملت را پریشان تر کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمن نمی خواهد افق روشن از ایران عزیز ما در ذهن مردم ما ساخته شود؛ ما با حرکت خود و بیانات خودمان و تصمیمات خودمان و نوع رفتار خودمان به این موضوع توجه کنیم. خدائی نکرده نقشه دشمن را تکمیل نکنیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز مردم درگیر اجاره‌نشینی و معیشت هستند، تصریح کرد: مردم امروز دغدغه اجاره خانه دارند؛ در تحصیلات مشکل دارند، در معیشت وضعشان آنگونه است. خب ما باید آرامش ایجاد کنیم. نه معلم اخلاقم و نه اینجا درست اخلاق است؛ ولی یک بحث داریم که ما تنش درست نکنیم؛ گشایش درست کنیم. اگر بناست بحث هم بکنیم دعوای ما و چالش ما سر رسیدگی به درد مردم باشد.

وی ادامه داد: اگر این نباشد هفته آینده در چنین روزهایی هرکدام از ما توفیق خدمت داشته باشیم باید برای حقوق و کسر بودجه و ارز تصمیم بگیریم. اینجا قدرت اجماع سازی و همراهی و مدیریت می خواهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دیشب اگر از کرسنت و چای دبش بحث کردیم؛ ریشه این خسارتها و فسادها کجاست؟ بدون شک ریشه‌اش در ناکارآمدی است و باید به آن توجه کنیم. وقتی تنش و ناکارآمدی هست و به اندازه صادرات نفت ما امروز داخل کشور این را داریم حیف می‌کنیم، بعد الان شده خردادماه و سه ماه گذشته و مصوبه قطعی قانونی یعنی پرداخت پول بازنشستگان را انجام نداده‌ایم. خب نیاز به وحدت و اجماع سازی داریم.

قالیباف با بیان اینکه باید هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای مردم بپسندیم، بیان داشت: هرگونه تلاش، هرگونه فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم. گیر اساسی ما این است که وقتی بر پست و مسئولیت نشستیم دغدغه مردم ممکن است خدائی نکرده دغدغه دوممان باشد. باید هرآنچه برای خود می‌پسندیم برای مردم بپسندیم.

وی تاکید کرد: اگر گرفتار تنشها و بگومگوهای گذشته شدیم و مشکلات زندگی مردم که امروز واقعا آسایش ندارند و پریشانند را چاره اندیشی نکنیم به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکرده ایم. وقتی به پست رسیدیم نباید دغدغه مردم دغدغه دوم ما شود.

* پزشکیان: من ارزش‌های دینی و اجتماعی خودم را دارم

مسعود پزشکیان اظهار داشت: اگر از مردم بپرسید که رئیس جمهور چه مشکلی را باید حل کند، اکثریت مردم مسائل اقتصادی چون تورم عدم تناسب دخل و خرج، بی‌ثباتی سیاست‌ها، مالیات‌های غیرقابل توجیه و ... اشاره می‌کنند. در مرحله بعد مسئله سیاست خارجی و ارتباط با جهان و موضوعات اجتماعی و فرهنگی را اشاره خواهند کرد.

وی افزود: مردم عزیز ایران اگر از من بپرسید مهمترین وظیفه رئیس‌جمهور چیست می‌گوید پاسخ دادن به این سوال است که چرا این مسئله‌ها حل نمی‌شود. وجود مسائل مختلف در همه جوامع طبیعی است اما سوال این است که چرا این مسائل حل نمی‌‌شود. من به شما می‌گویم که چرا این مسائل حل نشده و با ادامه وضع موجود نیز حل نمی‌شود. اول شکاف‌های عمیق داخل ساختار سیاسی و نیز شکاف میان مردم و دولت که مهمترین موانع تصمیم‌گیری است.

پزشکیان تاکید کرد: مصالح مردم قربانی درک‌های متفاوت از منافع ملی است. شکاف بین مردم و دولت باعث ترس از تصمیم‌گیری‌ها مهم و عدم اطمینان به حمایت مردم از این تصمیمات شده است. با این سطح از نزاع در درون حکومت و شکاف بین مردم و دولت نمی‌شود برای مردم و ایران، برای تورم، نظام چندنرخی ارز،‌ مسئله آب و تحریم‌ها راه حل پیدا کرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: بهترین راه حل‌های کارشناسانه در میان نزاع‌های سیاسی حکومت و مردم خنثی می‌شود و خود موضوعی جدید برای منازعه جدید تبدیل می‌شود. همانطور که موضوعی ملی همچون برجام به موضوع نزاع سیاسی و شکاف اجتماعی بدل شد من می‌خواهم الگویی از سیاست‌ورزی معطوف به توافق سازی را سرلوحه کار خود قرار دهم و شدت منازعات سیاسی را کم کنم.

وی افزود: علاوه بر این، ارجاع به امر کارشناسی وظیفه من است. هیچگاه نمی‌پذیرم برای کسب رای در اینجا در حضور ملت ایران وعده‌های غیرکارشناسی و پوچ دهم. امر کارشناسی همراه با شفافیت و پاسخگویی راهبرد من است. من از رویکرد زورمدارانه و تحقیر و توهین می‌پرهیزم. این شیوه زندگی من است. من ارزش‌های دینی و اجتماعی خودم را دارم ولی معتقدم که در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان دیگران را نادیده گرفت و آنها را تحقیر کرد.

پزشکیان گفت: من در برخورد با رقبا و مواجهه با کارشناسان و در زندگی با مردم اصول اخلاقی را رعایت خواهم کرد و تن دادن به آزادی بیان را لازمه یک دولت پاسخگو و به دور از فساد می‌دانم و وعده‌های بی‌پشتوانه نمی‌دهم. ممکن نیست برای کسب رای مردم را فریب دهم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه من دروغ نخواهم گفت و اگر موفق نشوم عذرخواهی خواهم کرد، عنوان کرد: در عمر خودم و خانواده‌ام از رانت بهره نبرده‌ام. گزارشی از رانت‌ها به مردم ارائه خواهم کرد.من به آزادی رسانه‌ها و شفافیت باور دارم و معتقد به توسعه هستم. من به رعایت حقوق شهروندی باور دارم و رئیس‌جمهوری سخنگو و ناشنوا نخواهم بود.

** در بخش دوم مرحله اول، هر کاندیدا به مدت 5 دقیقه به نقد اظهارات دیگر نامزدها پرداخت.

* قاضی‌زاده هاشمی: بزرگترین سلاخی اینترنت به اسم دولت روحانی ثبت شد

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد شرایط اقتصادی کشور تفریح را از سبد خانوار ایرانی حذف کند. کارت خانواده ایرانی را در اختیار خانواده قرار می‌دهیم تا از محصولات فرهنگی و گردشگری استفاده کنند. پروژه‌های نیمه تمام دولت شهید رئیسی در استانها را تمام می‌کنیم. اتمام پروژه‌های عمرانی که روی زمین مانده بود، با همت دولت سیزدهم جان گرفته است و ما این روند را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: لایحه جامع رسانه‌های عمومی را به مجلس می‌دهم و پای اجرای آن می‌ایستم تا نظارت بر فرهنگ و رسانه به اهل آن سپرده شود و هیئت انتظامی رسانه در مورد مشکلات این حوزه اظهار نظر کند.

قاضی‌زاده تصریح کرد: توسعه اینترنت و تغییر مبنای فیلترینگ را دنبال می‌کنیم تا اینترنت پرسرعت و امن تامین شود. با بازار مکاره فیلترشکن چیزی به نام فیلترینگ وجود ندارد؛ ظاهراً مساله فقط بازار فیلترشکن بوده که حل شده است. قائم مقام ستاد آقای پزشکیان در آبان 98 فرمانده قرارگاه خاموش کردن اینترنت جهانی بود و بزرگترین سلاخی اینترنت به اسم دولت آقای روحانی ثبت شده است. امروز فرماندهان مقابله با آزادی‌های شهروندی در ستاد آقای پزشکیان هستند برای همین است که می‌گوییم ستاد آقای پزشکیان دولت سوم روحانی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همه دختران ایرانی دختران ما هستند اما ریشه‌های هولناک تخریب اعتقادات مردم را باید در آن 8 سالی که موجودی حساب ملت با خاک بیابان یکی شد، پیدا کرد. آیا دعوای عجیب با حجاب و بی‌حجاب یک فریب بزرگ برای پنهان ساختن پروژه دین ستیزانه اصلی نیست؟ معتقدم دختران و زنان ما دردهای شنیدنی بسیار داردند. درد آنها ناشی از کسانی است که با وعده‌های دروغین رای آنها را ستاندند و داشته‌های آنها را نابود کردند.من پوشیدگی زن را وسیله محافظت از او در برار بدخواهان می‌دانم اما بی حجابی اصلی برای کسانی است که زندگی ملت را با خاک یکسان کردند.

وی عنوان کرد: اجرای ماده 27 قانون افراد دارای معلولیت تعهد ما به جامعه معلولان است و حتما آن را دنبال می‌کنیم. سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد این کار را با همه هزینه‌هایش در بنیاد شهید آغاز کردم و ادامه خواهم داد تا آنچه موجب کاهش اعتماد به حاکمیت خواهد شد از بین برود.

* زاکانی: مشکل اجاره‌نشینی و مسکن را در 5 سال حل خواهم کرد

علیرضا زاکانی بیان کرد: در دولت خدمت، در دو قسمت یکی ناظر به پیشرفت و آبادانی و دیگری ناظر به نیاز مردم و زندگی درحوزه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری در ارتباط با یارانه طلایی تصریح کرد: یارانه "طلایی 20 میلیون تومانی" را در سال اول دولت پرداخت خواهیم کرد.

وی در بخش مسکن و اجاره نشینی گفت: در موضوع مسکن باید به داد اجاره نشین‌ها رسید و بسته اجاره نشین‌ها را در سال اول ارائه می‌کنم. درحوزه مسکن براساس قانون نوسازی بافت فرسوده عمل خواهیم کرد و به راحتی می‌توان موضوع مسکن را حل کرد و کل این فرایند 5 ساله حل خواهد شد.

زاکانی ادامه داد: در حوزه معیشت گفتم که با خرید قرادادی از کشاورز و دامدار کار خوبی انجام می‌دهیم و این کاری بود که در شهرداری با همکاری دولت شهید رییسی انجام شد و دولت تاکید کردند که معیشت مردم تهران را به دست بگیریم و در کل کشور شهرداری‌ها می توانند این کار را انجام بدهند و در درب منزل کالا را تحویل مردم بدهند.

اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال نخست دولت

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه داد: در سال اول دولت، قانونی که سه سال تنظیم شده است را اجرا می‌کنیم و منابع آن را دیده شده است و لایحه اصلاحی خواهیم داد و همسان سازی بازنشسگان را اجرا خواهیم کرد. علاوه بر اینکه با کوچک سازی دولت، و کمک به راه اندازی کارخانه‌های بر زمین نشسته خواهیم کرد.

زاکانی گفت: در حوزه شرکتی‌ها، تضمین امنیت شغلی و درآمد مکفی در سال اول دولت انجام میدهیم که در شهرداری این کار را انجام دادیم. اشتغال موضوع بسیار جدی است. برای سربازان آنچه که از دولت برمیاید حقوق مکفی است و برای پرستاران همسان سازی و ارائه خدمات به آنها درنظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد:‌ تسهیل ازدواج با توجه به حوزه خدمات ارائه شده، جهیزیه، وام مسکن و .. از مواردی است که در دولت خدمت پیگیری و اجرا می‌کنیم که در کنار آن بچه آوری و افزایش جمعیت است و یارانه طلایی بهترین خدمت به آنهاست که داده خواهد شد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری درباره خدمات تفریحی ادامه داد: در شهرداری خدمات تفریحی را افزایش دادیم که به کل کشور قابل تعمیم است و همه زیرساخت‌های آن موجود است و می‌توان همه خدمات را به صورت هوشمند به افراد مختلف ارائه کرد. با باشگاه شهروندی به بازنشستگان، معلولان، سالخوردگان، نوجوانان، پسران و دختران می‌توان خدمات ارائه داد.

وی گفت: در حوزه تعلیم و تربیت در حوزه اقتصاد اثر مستقیم دارد و بالای 70درصد اثر مستقیم دارد که در این بخش بر آموزش و پرورش و خانواده تاکید داریم.

زاکانی خطاب به مردم گفت: صیانت از آزادی شما، صیانت از امنیت و حریم خصوصی و ایجاد زمینه فراوان برای دسترسی به اینترنت مورد توجه دولت خدمت است.

برچسب‌ها:

نظر شما