شناسهٔ خبر: 67364920 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه‌های عمومی در دورترین نقاط کشور فعالیت دارند

زنجان- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نفوذ نهاد به دورترین روستاها و نقاط مرزی ایلات و عشایر موجب شده تا بر اهمیت آن و وظایفش در حوزه فرهنگ افزوده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مهدی رمضانی ظهر سه‌شنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های کتابخانه‌ای استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در کتابخانه ها روی داده، رویکرد جدید کتابخانه‌ها در کل کشور در خدمت مردم است.

وی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در روز عید غدیر در استمرار خدمات دولت مردمی شاهد افتتاح کتابخانه در زنجان هستیم و امروز نخستین ساختکده در استان زنجان افتتاح شد که امیدواریم فعالیت خوبی داشته باشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: نشان دادیم که با هم‌افزایی و کنار هم بودن می‌توانیم مسائل را در حوزه اجرا پیش ببریم.

رمضانی با اشاره به اینکه برای توسعه فضای فرهنگی و اجتماعی کتابخانه فرصت خوبی برای توسعه و هویت بخشی و اثرگذاری است، افزود: کتابخانه‌ها خاطرات قدیمی را برای انسان تداعی می‌کند.

وی با اشاره به گسترش فضای کتابخانه‌ای در کشور گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی از کارکرد گذشته خود که صرفاً قرض دادن منابع به مراجعه‌کنندگان بود، فاصله گرفته‌اند و تلاش دارند تا با ایجاد بسترهای جدید بر تأثیرگذاری خود به عنوان یکی از مؤلفه‌ها و ابزارهای اصلی در توسعه فرهنگی اضافه کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه دسترسی آزاد به منابع، ایجاد بسترهای جدید برای ارائه منابع کتابخانه‌ای مانند استفاده از ظرفیت‌های نشر دیجیتال، برقراری ارتباط با مراجعه‌کنندگان و ارائه خدمات بهتر با برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌های جدید از راهکارهای جدید در به روز شدن کتابخانه‌های عمومی است، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی تنها شبکه مویرگی فرهنگ و گسترده در تمام کشور است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه نفوذ نهاد به دورترین روستاها و نقاط مرزی ایلات و عشایر موجب شده تا بر اهمیت آن و وظایفش در حوزه فرهنگ افزوده شود، افزود: در این راستا چند سالی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش کرده تا کتابخانه‌ها را از یک مکان صرفاً دریافت کتاب و سالن مطالعه خارج کرده و به عناصر تأثیرگذار فرهنگی در هر منطقه تبدیل کند.

نظر شما