شناسهٔ خبر: 67364737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دبیر ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم شهرستان دیلم:

عید غدیر یک عید کاملا سیاسی است

دبیر ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم شهرستان دیلم در حاشیه مراسم بازسازی واقعه غدیر خم گفت: عید غدیر یک عید کاملا سیاسی است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج از دیلم، سرهنگ پاسدار محمد سلیمی در ابتدای شروع نمایش بازسازی واقعه غدیر خم خاطر نشان کرد: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

سرهنگ سلیمی در ادامه گفت: عید غدیر عظمتش از دیگر اعیاد بالاتر است، حتی از عید فطر و عید قربان عظمت این عید بالاتر است و آن را عیدالله اکبر نامیده اند.

محمد سلیمی جشن غدیر را جشن بزرگ مومنین عنوان کرد و اظهار داشت: عید غدیر بزرگترین عید مومنین است و بزرگترین عید مومنین یعنی قدرت را به کسانی که علی وار زندگی می کنند بسپارید.

عید غدیر یک عید کاملا سیاسی است

فرمانده سپاه شهرستان دیلم در پایان گفت: ایرانی ها سرشتشان با علی بن ابی طالب (ع) درست شده است و لذا خمیر مایه هر ایرانی میبایست عدالت محور، ظلم ستیز و استکبار ستیز باشد، همانگونه که حضرت علی علیه السلام مظهر مهر و محبت با مردم و محرومین و مبارزه و جهاد با ظالمان و مستکبران بوده است.

نظر شما