شناسهٔ خبر: 67364703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گوترش از انتشار اطلاعات نادرست درباره خود از سوی رژیم اسرائیل خبر داد

تهران- ایرنا- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز (سه شنبه) بدون بردن نامی از رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که مقامات این رژیم، اطلاعات نادرستی را درباره او منتشر کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه گاردین، گوترش در یک نشست خبری بدون بردن نام رژیم اسرائیل گفت که «من بارها شنیده‌ام همان منبعی که می‌گوید من هرگز به حماس حمله نکردم، می گوید من هرگز حماس را محکوم نکردم و حامی آن هستم».

وی سپس افزود: «من حماس را محکوم کرده‌ام که نیمی از موارد آن در سخنرانی‌های رسمی و بقیه در تریبون‌های مختلف بوده است. در نهایت حقیقت همیشه پیروز است.»

گیلاد اردان سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل پیش از این مدعی شده بود که محکومیت‌های گوترش در مقایسه با اقداماتش، توخالی است. تنها هدف وی کمک به حماس برای بقا از این جنگ بوده است.

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرده بود: از نظر ما اینکه دبیر کل از پیروی از استانداردهای سازمان ملل امتناع ورزد و تصوری نادرست از واقعیت ترسیم کند، مطرود است. آنتونیو گوترش همدست ترور است و امروز باید استعفا دهد.

روابط میان سازمان ملل متحد و رژیم صهیونیستی پس از آغاز جنایت و نشل‌کشی ارتش این رژیم در نوار غزه بسیار پرتنش شده است و رژیم اسرائیل این نهاد بین المللی را به تعصب علیه خود و کارکنان آن را به همکاری با حماس متهم کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه از زمان جنگ در این باریکه تاکنون بیش از ۳۷ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها زن و کودک بوده اند.

نظر شما