شناسهٔ خبر: 67364689 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ضرب‌الاجل ۳ماهه دادستان اصفهان برای رفع بوی بد در کارخانه پس... -

اقتصاد ایران: اصفهان- دادستان عمومی و انقلاب اصفهان برای بهسازی کارخانه پسماند شهرداری و رفع بوی نامطلوبی که به دلیل تلنبار زباله‌های شهری ایجاد شده، ضرب‌الاجل سه ماهه تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن بازدید سه ساعته از مرکز جامع جمع‌آوری پسماند و کارخانه بازیافت شهرداری اصفهان اظهار داشت: با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و آرامستان باغ رضوان در اطراف این سایت و انتشار بوی نامطلوبی که باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است، لذا به معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان دستور داد طی سه ماه اقدامات لازم جهت بهسازی کارخانه بازیافت و رفع بوی نامطلوب صورت گیرد.

موسویان خاطرنشان کرد: رهاسازی و تلنبار کردن پسماندهای شهری در سایت‌های زباله یکی از چالش‌های محیط زیستی خطرناک است که شهرداران و متولیان پسماند براساس تکالیف قانونی مصرح در قانون پسماند، اقدامات لازم را انجام داده و در صورت عدم رعایت، دستگاه قضائی استان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: با توجه به تراکم و رسوب زباله‌ها در کارخانه بازیافت، این میزان زباله منجر به تولید شیرابه می‌شود و در صورت عدم مدیریت درست علاوه بر داشتن برخی عوارض، یکی از منابع بوی بد در محیط به شمار می‌آید بنابراین تسریع در هوادهی و دفع زباله‌های رسوبی و همچنین استفاده از تصفیه خانه شیرابه پسماند شهری برای کاهش بوی بد و مشکلات زیست محیطی ضروری است.

وی با بیان اینکه در صورت سرمایه‌گذاری شهرداری و مشارکت بخش خصوصی این زباله‌ها می‌تواند منبع ارزشمندی برای تولید ثروت و نیز تولید انرژی‌های تجدید پذیر باشد افزود: در این زمینه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرایند بازیافت و دفع پسماندها ضروری به نظر می‌رسد.

موسویان، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص تفکیک پسماندها را مهم برشمرد و اظهار کرد: این امر با مشارکت و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان پذیر و قابل تحقق است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، حفاظت از محیط زیست را وظیفه ذاتی دستگاه قضائی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی در راستای احیای حقوق عامه و تأمین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

نظر شما