شناسهٔ خبر: 67364258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در عسلویه

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه از افزایش ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری در بنادر عسلویه در سه ماه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندر عسلویه، عمران مراد پورطیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید غدیر خم و با اشاره به اینکه بنادر عسلویه نقش مهمی در امر صادرات و واردات کالا دارند، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال در مجموع 410 شناور در سواحل بندر عسلویه تردد کرده‌اند.

وی افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر عسلویه خبر داد و بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کشتی کانتینری در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه با بیان اینکه بنادر شهرستان عسلویه با جایگاه راهبردی خود به عنوان یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسط تیم عملیات دریایی این مدیریت در مجتمع بندری پارس پهلوگیری کرد.

مراد پورطیبی طول این کشتی را 295 ، عرض آن 32 متر و ظرفیت آن حمل 4 هزار و 900 TEU کانتینر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به طول زیاد این شناور عملیات راهنمایی و پهلودهی با دقت بالا و با کمک سه فروند یدک‌کش ASD و توسط سر راهنمایان مجرب سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها تردد شناورهای کانتینربر، تانکری و خدماتی فراساحلی در بنادر شهرستان عسلویه در مقایسه با سه ماهه سال گذشته 4.5 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/190/

نظر شما