شناسهٔ خبر: 67364125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قاضی‌زاده در مناظره: مساله سربازی اجباری را حل می‌کنم

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برخواهم داشت و ابتدا با ایجاد طرح فروش خدمات سربازی تکلیف سربازان فراری را مشخص خواهم کرد و بعد هم سربازی اجباری را با سربازی حرفه‌ای جایگزین خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ پنجمین و آخرین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات و با موضوع «کارآمدسازی دولت» برگزار شد.

پیش از شروع مناظره، قرعه کشی برای محل نشستن هر کاندیدا انجام شده و به این ترتیب چینش نشستن هر 6 نفر عبارت بود از:

صندلی شماره 1:‌ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
صندلی شماره 2: علیرضا زاکانی
صندلی شماره 3: سعید جلیلی
صندلی شماره 4: مصطفی پورمحمدی
صندلی شماره 5:محمدباقر قالیباف
صندلی شماره 6: مسعو پزشکیان

** شیوه برگزاری مناظره

مناظره در 3 مرحله اصلی برگزار شده و به این ترتیب، در 2 مرحله، هر نامزد در 5 دقیقه اول به سوال مورد نظر پاسخ داده و در 5 دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها می‌پردازند.

در مرحله نهایی مناظره نیز هر نامزد می‌تواند طی 6 دقیقه صحبتهای خود را جمع‌بندی کند.

سوال مرحله اول: اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش اول صحبت‌های خود عنوان کرد: ما ضمن اینکه برای حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی افزایش رشد اقتصادی را دنبال می‌کنیم اما اقدامات فوری هم برای تامین  حداقلی معاش خانواده‌های ایرانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای این حوزه پیش بینی کرده است، اظهار داشت: اول اجازه نخواهم داد دریافتی حقوق بگیران از تورم جا بماند،‌ نمی‌شود هر سال افزایش حقوقی اعلام کنیم در حالیکه نرخ تورم بیشتر باشد. اصلاح قانون کار برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران را نبال خواهم کرد. از سوی دیگر تبدیل وضعیت تمام نیروهای شرکتی را دنبال خواهم کرد زیرا تعدد نوع استخدام‌ها هم هزینه دولت را افزایش داده و هم امنیت شغلی از بین برده است.

.

قاضی‌زاده ادامه داد: ازدواج جوانان را با دادن تسهیلات قرض الحسنه تسهیل کرده و با افزایش رشد اقتصادی و حل ریشه‌ای مشکلات  راه ازدواج 11 میلیون جوان ایرانی را باز خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سهم برابر خانواده‌های ایرانی بدون درنظر گرفتن دهک‌های اقتصادی را به خود آنها خواهم داد و اجازه نخواهیم داد که آبان 98 تکرار شوند. تمام ستادهای پزشکیان که در کنترل دولت روحانی است در حقیقت در اختیار همان دولتی است که بنزین را با آشوب و خون جوانان به 3000 تومان رساند.

وی گفت: راه شهید رئیسی عزیز را برای ساخت مسکن ادامه خواهم داد و متعهد خواهم شد تا سال دوم دولتم کلید تمام 2 و نیم میلیون مسکن را به مردم می‌دهم و اجازه نمی‌دهم مسکن نساختن در این کشور افتخار شود. با واگذاری دو میلیون قطعه زمین به مردم نهضت ساخت مسکن که شروع شده را ادامه می‌دهم.

قاضی‌زاده اظهار داشت: مقابل مافیای خودرو خواهم ایستاد. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودرو سازی خارج خواهد شد و واردات خودروهای برقی با قیمت پایین آزاد خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره سربازی گفت: دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه از مقابل جوانان ایرانی برخواهم داشت و ابتدا با ایجاد طرح فروش خدمات سربازی تکلیف سربازان فراری را مشخص خواهم کرد و بعد هم سربازی اجباری را با سربازی حرفه‌ای جایگزین خواهم کرد.

ادامه دارد...

نظر شما