شناسهٔ خبر: 67364108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

برنامه سعید جلیلی برای رقابت با بازار پوشاک چین/صادرات غیرنفتی در این دولت رکورد زد

اقتصادنیوز: سعید جلیلی گفت: در ماجرای پوشاک می‌توانیم حتی با چین رقابت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، سعید جلیلی در پنجمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: دو اولویت اصلی دارم که در ابتدای دولت شهید رئیسی هم به ایشان تقدیم کردم. یکی ارزآوری است و دیگری اشتغال. ریشه همه چیز به این برمی گردد که در این دو زمینه یک برنامه موفق را اجرا کنید.

وی افزود: روستاهای ما نباید به عنوان جایی که فقیر است و محروم است دیده شود. روستاها می‌توانند سلول جهش کشور شوند. خیلی از روستاها را در این ۱۰-۱۱ سال دیده ام که چگونه توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگ کسب کنند. مثلاً روستای لیقوان در تبریز. در  همدان برخی روستاها ۲۰۰ کارگاه دارند.

جلیلی ادامه داد: یکی از کشورهایی که قطب اقتصادی دنیا شده سال انقلاب ما ۱۳.۵ میلیارد دلار صادراتش بوده چهل سال بعد بیش از ۲ هزار میلیارد دلار. پس این ممکن است. دولت شهید رئیسی در صادرات غیرنفتی رکورد زد.

وی ادامه داد: در ماجرای پوشاک می‌توانیم حتی با چین رقابت کنیم. ساختار روستاهای ما باید بتوانند امنیت شغلی‌شان تضمین شود. ۹ برنامه اجرایی داریم تا در عملیات آبخیزداری و گسترش گلخانه‌ها و یکپارچه‌سازی اراضی و ... موفقیتهایی کسب کنیم.

جلیلی بیان کرد: کشاورز ما برای بازاریابی محصولات کشاورزی اش نباید مشکل داشته باشد. اگر امروز یارانه ای به دامدار خارجی می دهیم باید به کشاورز خودمان بدهیم و باید جشن اتمام آب رسانی با تانکر را برگزار کنیم. 

نظر شما