شناسهٔ خبر: 67364060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت از فعالان میدانی برای تحقق شعار سال ضروری است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی گفت: حمایت از گروه‌های جهادی فعال، گروه‌های فعال میدانی و حلقه‌های میانی فعال حوزه اقتصاد باید در دستور کار باشد.

صاحب‌خبر -

فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی در دیدار با دستیار مردمی سازی دولت در استان با تأکید بر نقش مردم در پیش‌برد اهداف انقلاب و نظام گفت: اگر قرار است در حوزه‌ مردمی سازی اقتصاد تحولی به وجود بیاید ضمن هم افزایی دستگاه‌های استان، باید از ظرفیت‌های مردم در تمام بدنه‌ دولت کمک گرفت.

او افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها باتوجه به اینکه یک نهاد عمومی است، از تصدی‌گری فاصله گرفته و هم نقش تولی‌گری دارد هم تسهیل‌گری و هم حمایت‌گری و سعی داریم در حوزه توسعه استان و همچنین سرمایه گذاری این نقش‌ها را به درستی و با دقت ایفا کنیم.

فاطمی مردمی‌سازی اقتصاد را نیازمند راهکار‌هایی برای اجرا دانست و اظهار کرد: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد و اقتصاد را مردمی‌سازی کرد؛ به این منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت گسترده سازمان همیاری در مرز ماهیرود بیان کرد: باتوجه به مرکزیت خراسان جنوبی و لزوم توسعه صادرات از مرز ماهیرود ما باید با جدیت به دنبال رفع موانع تولید و صادرات باشیم.

او ادامه داد: امروزه صادرات کشور با پیچ و خم‌های بسیاری مواجه است.

او تصریح کرد: اگر به دنبال جهش تولید هستیم، باید مسیر صادرات به ویژه در حوزه‌هایی که مزیت‌های صادراتی و تولید مازاد دارد، هموارتر شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی که ما به عنوان مسئولان دولتی باید در دستور کار خود در جهت تحقق شعار سال داشته باشیم، موضوع حمایت و هویت بخشیدن به گروه‌های جهادی فعال، گروه‌های فعال میدانی، حلقه‌های میانی فعال و ... حوزه اقتصاد است.

زراعتکار دستیار مردمی سازی دولت در خراسان جنوبی نیز ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیرعامل سازمان به امر مردمی سازی با تأکید بر نیاز بدنه دولت به ورود مردم در تمام شئون حکمرانی گفت: مردمی‌سازی جزو گفتمان انقلاب است و حرف جدیدی نیست، ولی در مقطعی این هدف کم‌رنگ شد که در دولت سیزدهم و با رهنمود‌های مقام معظم رهبری دوباره به جریان درآمد.

او افزود: مردم باید در ۴ حوزه تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت وارد شوند و در گذشته نیز ثابت شده هرکجا این چهار نقش به مردم داده شد، به درستی توانسته‌اند از عهده‌ آن بر بیایند که مصداق آن حوادث شبیه سیل و زلزله بود که با ورود مردم در این چهار عرصه و تولی‌گری دولت، توانستیم آنها را پشت سر بگذاریم.

در پایان جلسه هر دو طرف تصمیم گرفتند که به صورت دوره‌ای، بازدید‌های دستیار استاندار در امر مردمی سازی از تعدادی از مراکز اقتصادی و سرمایه گذاری انجام شود و در طول مسیر مردمی‌سازی با برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی به خصوص در مرز با گروه‌های مردمی، در حوزه اقتصادی کار را برای حضور آحاد مردم تسهیل کرده و اتصال حلقه‌های میانی را انجام دهند.

نظر شما