شناسهٔ خبر: 67363817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری خبرداد

افتتاح طرح آبیاری فلارد یک پس از ۲۰ سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، گفت: طرح آبیاری فلارد یک، یکی از طرح‌های است که بیش از دو دهه اجرای شبکه آبیاری و بهره‌برداری آن باقی مانده بود، که با همکاری آب منطقه‌ای و مشارکت بخش خصوصی، به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین برزگر، امروز _سه‌شنبه پنجم تیر _ در حاشیه آئین افتتاح فاز یک طرح آبرسانی فلارد یک، اظهار کرد: طرح آبیاری فلارد یک، یکی از طرح‌های است که بیش از دو دهه اجرای شبکه آبیاری و بهربرداری آن باقی مانده بود، که با همکاری آب منطقه‌ای و مشارکت بخش خصوصی ۲۴۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فلارد به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

وی افزود: بهره برداری از فاز اول سیستم آبیاری نوین طرح فلارد یک در سطح ۱۰۰ هکتار امروز به بهربرداری رسید و مابقی آن قبل از هفته دولت تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، گفت: یکی از تقاضاهای مردم شهرستان فلارد طرح آبیاری فلارد دو است، هم زمان با تکمیل مطالعات آب منطقه‌ای و تخصیص آب، آمادگی اجرا درون مزرعه و اجرای شبکه وجود دارد.

برزگر با بیان اینکه میزان آب تخصیص یافته به این طرح ۱۷۰ لیتر در ثانیه است، تصریح کرد: در ۱۰۰ هکتار افتتاحی فاز اول فلارد یک، کشت غلات، سیب زمینی و صیفی جات به روش آبیاری تیپ صورت گرفته است، همچنین تعداد ۷۲ خانوار خانوار از این طرح بهرمند شدند، که موجب اشتغالزایی مستقیم ۲۰ نفر و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

وی با اشاره به اعتبار این طرح خاطر نشان کرد: اعتبار هزینه شده طرح فلارد یک مجموعاً ۱۰ میلیارد تومان است، که دو میلیارد تومان از طریق دولت و هشت میلیارد تومان آورده سرمایه گذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به سفر معاون آب و خاک وزارت کشاورزی به چهارمحال‌وبختیاری، ادامه داد: افتتاح فاز نخست طرح تأمین و انتقال آب فلارد یک، طرح آبیاری بارانی بیژگرد شهرستان بروجن، کلنگ زنی ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن و مرکز خدمات جهاد کشاورزی گندمان، افتتاح یک واحد گلخانه‌ای در شهر نقنه شهرستان بروجن از برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان است.

نظر شما