شناسهٔ خبر: 67363619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور مردم در ارتقای سرمایه اجتماعی نظام

استاندار مازندران، گفت: پایگاه اجتماعی و ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام با حضور مردم میسر می‌شود. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یوسف نوری، در نشست هم اندیشی با گروه‌های مردمی اقشار تاثیرگذار و حلقه‌های میانی به منظور جلب مشارکت حداکثری در انتخابات با اشاره به اینکه مسئولیت ما تمدن سازی است و زمانی که رهبر معظم انقلاب بر عمق راهبردی تاکید دارند نشان دهنده این است که به مرحله تمدن سازی رسیده ایم،

وی تصریح کرد: در این مرحله وظایفی داریم که نشان دهنده نحوه حکمرانی ما در نظام اسلامی است، حکمرانی که در دوران رهبری امام راحل سیاستمداران غربی را در حیرت فرو برده بود.

نوری با اشاره به اینکه اولین ویژگی شهید رییسی ولایت پذیری او بود و این امروز برای ما الگوست، تصریح کرد: ایشان می‌گفتند ما یک فرمانده و دستور دهنده داریم و در اقتدار کامل قرار داریم؛ از این رو فرمانده میدان باید مشخص باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ساختار نظام انقلابی ما در دنیا متفاوت است، گفت: نقش مردم در انقلاب ما بیش از انقلاب‌های دیگر دنیا بوده است و این نحوه حکمرانی و نگاه به مردم باید ادامه یابد.

نوری با تاکید بر اینکه حلقه‌های میانی فاصله حکمرانی با مردم را کاهش می‌دهند؛ افزود: این حلقه‌ها با افزایش ضریب نفوذ اجتماعی‌سازی سیاست‌ها در خدمت حکمرانی و نظام اسلامی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی نظام با حضور مردم میسر می‌شود، گفت: در نظام اسلامی این مردم هستند که تحول ایجاد می‌کنند.

نوری ادامه داد: حکمرانی امیرالمومنین (ع) مردمی بود اگر حکومت مردمی شد موفق شدیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تقویت حلقه‌های میانی برای نظام اسلامی اهمیت دارد، ادامه داد: توصیه می‌کنم در حلقه‌های میانی تولید علم و دانش را بومی کنیم و مبانی علمی و معرفتی باید تولید شود.

وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت آحاد مردم در انتخابات پیش رو، تصریح کرد: امروز وقت طلایی ماست برای مشارکت و هر کدام در جایگاه خود باید بتواند میزان مشارکت را به میزان قابل قبولی برساند.

در این جلسه ۱۱ نفر از اعضای گروه‌های مردمی و نخبگان و موثرین اجتماعی نظرات خود را درباره مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کردند.

نظر شما