شناسهٔ خبر: 67363477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کره شمالی بیش از ۳۰۰ بالون پر از زباله را به آن سوی مرز فرستاد

کره شمالی در پی اقدامات کره جنوبی در مرز، مجددا ۳۵۰ بالون پر از زباله را به سوی جنوب فرستاد.

صاحب‌خبر -

طبق آنچه ارتش کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد، کره شمالی صد‌ها بالون جدید مملوء از زباله را به سمت جنوب فرستاد، به عنوان بخشی از اقدامات فرامرزی که جرقه یک کارزار تبلیغاتی متقابل بین دو طرف را برانگیخت.

بنابر گزارش القدس العربی، بر اساس آنچه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در سئول اعلام کرد، پیونگ یانگ شامگاه دوشنبه حدود ۳۵۰ بالون را به هوا فرستاد و افزود که حدود ۱۰۰ بالون از آنها وارد کره جنوبی، به ویژه استان گیونگگی و سئول شدند.

 ارتش کره جنوبی گزارش داد که کیسه‌های متصل به بالن‌ها «عمدتاً حاوی زباله‌های کاغذی» است و طبق تحلیل‌ها، این کیسه‌ها تهدیدی برای امنیت عمومی نیستند.

ستاد کل ارتش کره جنوبی با بیان اینکه ارتش کره جنوبی آماده انجام فوری جنگ روانی است، افزود: پاسخ، کاملاً به اقدامات کره شمالی بستگی دارد.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود در سالگرد آغاز جنگ بین دو کره، ارسال بالون‌های مملوء از زباله توسط کره شمالی را تحریکی شرم‌آور و غیرمنطقی دانست.

وی توافق بین پیونگ یانگ و مسکو که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به کره شمالی امضاء شد را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانست.

یون افزود: ارتش ما آمادگی دائمی خود را حفظ خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که کره شمالی تحت هیچ شرایطی جرات به چالش کشیدن کره جنوبی را نخواهد داشت و به هر گونه تحریکات از سوی کره شمالی قاطعانه و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

 پیونگ یانگ بیش از هزار بالون مملوء از زباله را به سمت همسایه جنوبی خود فرستاد تا به گفته خود پاسخی به بالون‌های مملوء از شعار‌های تبلیغاتی ضد رژیم ارسال شده توسط فعالان به سمت قلمرو خود باشد.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما