شناسهٔ خبر: 67363430 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هندبال قهرمانی دختران جوان جهان؛ پیروزی دختران ایران مقابل شیلی

تیم هندبال جوانان دختر ایران با برتری مقابل شیلی به نخستین پیروزی خود در مسابقات جهانی دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -
هندبال قهرمانی دختران جوان جهان؛ پیروزی دختران ایران مقابل شیلی
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم هندبال جوانان دختر ایران صبح امروز سه شنبه ۵ تیر، در دومین دیدار خود در مرحله پرزیدنت کاپ مسابقات قهرمانی جهان با قضاوت کوبل داوری از فرانسه با شیلی دیدار کرد و توانست در یک بازی درخشان نخستین پیروزی خود را در این دوره از مسابقات جهانی دختران جهان ثبت کند. 
 
دختران کشورمان این دیدار را بسیار خوب آغاز کردند و چه در حمله و دفاع درخشان ظاهر شدند و در همان ابتدا ۶ امتیاز جلو افتادند، اما شیلی هم تیمی نبود که پا پس بکشد و با دروازه‌بان خوب خود توانست اختلاف گل را جبران و حتی پیش بیفتد تا این نیمه را با براری یک گله ۱۲ - ۱۳ به رختکن برود.
 
نیمه دوم هم با گلزنی تیم ایران آغاز شد، اما در ادامه بازی پایاپای پیش رفت تا انتهای این نیمه که ایران در حملاتی موثر ۲ گل پیش افتاد و در پایان توانست با حفظ این اختلاف گل با وجود دروازه‌بان توانمندی، چون الناز یارمحمدی با نتیجه ۲۵-۲۷ برنده این دیدار شود.
 
در پایان این دیدار میترا نوری، ناظر فنی این مسابقات، جایزه بهترین بازیکن زمین را به بازیکن شماره ۱۰ شیلی اهدا کرد.
 
جوانان کشورمان فردا استراحت می‌کنند و روز پنجشنبه به مصاف حریف بعدی خود می‌روند که در ادامه مسابقات امروز مشخص می‌شود. 
 
بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان تا ۱۰ تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با کسب سهمیه مسابقات جهانی در مسابقات آسیایی هنگ کنگ برای دومین بار هست که در کنار تیم‌های برتر جهان در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

نظر شما