شناسهٔ خبر: 67363268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آکسیوس: نتانیاهو به دنبال راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله لبنان است

زینب غلامی

مشاوران ارشد نتانیاهو به کاخ سفید گفتنه‌اند که نتانیاهو به دنبال جنگ با حزب‌الله لبنان نیست و راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دو روز پس از سفر آموس هوکشتاین، نماینده دولت آمریکا به لبنان و سرزمین‌های اشغالی، ران درمر، مشاور ارشد نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تزاخی هانگبی، مشاور امنیت ملی این رژیم در کاخ سفید به دستیاران ارشد بایدن گفتند که نتانیاهو علاقه‌ای به جنگ با حزب‌الله لبنان ندارد و راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

براساس گزارش آکسیوس، یک مقام آمریکایی گفت که مشاوران بایدن به درمر و هانگبی گفته‌اند که روی راه‌حل دیپلماتیک کار می‌کنند.

«تزاخی هانگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: ما در هفته‌های آینده برای حل نزاع با لبنان تلاش خواهیم کرد و ترجیح می‌دهیم حل نزاع از راه دیپلماتیک باشد. جامعه اسرائیل درباره تغییر واقعیت در مرزها با لبنان اتفاق نظر دارند. فرستاده آمریکا به لبنان خوش‌بین است و معتقد است که مرحله سوم جنگ در غزه حزب الله را به کاهش پشتیبانی وادار خواهد کرد. ما و دولت آمریکا به روند دیپلماتیک ایمان داریم اما اگر نتوانستیم موضوع را با روش دیپلماتیک حل و فصل کنیم به ابزارهای دیگری برای تغییر وضعیت متوسل می‌شویم.

طبق گزارش رویترز، هانگبی گفت: نابودی حماس مدت زیادی به طول می‌انجامد. نابودی حماس به عنوان یک ایده ممکن نیست برای همین نیاز به یک طرح جایگزین داریم. طرحی که با آمریکایی‌ها آن را بررسی کرده‌ایم این است که آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای میانه‌رو عربی مسئولیت اداره غزه را برعهده بگیرند.

وی تأکید کرد: آزادی اسرا از غزه بااهمیت‌تر از بقیه اهداف جنگ نیست.

انتهای پیام

نظر شما