شناسهٔ خبر: 67363158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تایمز هند:

پوتین درصدد ایجاد یک نظام امنیتی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه است

به نوشته یک روزنامه هندی پوتین در حال تشکیل یک سیستم امنیتی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه با نقش کلیدی فدراسیون روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تایمز هند، سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ویتنام، نشان دهنده تمایل مسکو برای ایجاد یک معماری امنیتی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که خود فدراسیون روسیه بازیگر کلیدی آن است.

این روزنامه می‌نویسد: از نظر استراتژیک، سفر پوتین به ویتنام مهمتر از سفر کره شمالی است. اگر کره شمالی در گروه کشور‌های مخالف غرب تلقی شود، پس سفر دوم نشان دهنده این واقعیت است که روسیه نه تنها روابط نزدیکی با ویتنام دارد و علاقه‌مند به اکتشاف نفت در دریای چین جنوبی است، اما تلاش می‌کند تا یک معماری امنیتی جدید در منطقه آسیا و اقیانوسیه شکل دهد.

این مقاله اشاره می‌کند که ویتنام پس از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز نشان داد این تمایل را دارد که فشار‌های غرب را نادیده بگیرد. علی‌رغم انتقاد شدید واشنگتن از تصمیم هانوی (پایتخت ویتنام)، توانایی ویتنام برای مقاومت در برابر آن نشان دهنده سیاست خارجی مستقل این کشور و تمایل به روسیه است.

پیشتر نیویورک تایمز نوشته بود که سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام باعث "خشم" آمریکا شد. به گفته رام امانوئل سفیر آمریکا در ژاپن، این تور بدترین کابوس آمریکا را تعبیر کرد. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که سفر "جسورانه" رئیس‌جمهور روسیه علاوه بر اوضاع پیرامون تایوان و تشدید اوضاع در دریای چین جنوبی، تهدید‌های احتمالی بیشتری را در منطقه آسیا به واشنگتن نوید می‌دهد.

پیشتر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده گفته بود که سفر پوتین به کره شمالی و ویتنام "آمریکایی‌ها را در گودال قرار داد" که نشان دهنده شکست سیاست دیکته و تحریم است.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما