شناسهٔ خبر: 67363060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

شهرستان فلارد می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهرستان فلارد با توجه به این که دشت خوبی است، یعنی آب، خاک و اقلیم مناسبی دارد می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود و توسعه مجتمع گلخانه‌ای و مجتمع‌های دامداری باید در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، صفدر نیازی، امروز _سه‌شنبه پنجم تیر _ در آئین افتتاح طرح آبیاری فلارد یک، اظهار کرد: پروژه‌های کشاورزی متعددی در چهارمحال‌وبختیاری در حال افتتاح است و تقریباً همه این پروژه‌ها نزدیک به ده تا بیست‌سال است که بر زمین مانده‌اند، پروژه فلارد یک هم از سال ۱۳۸۳ تاکنون بر روی زمین مانده بود و امروز به یاری خدا افتتاح شد.

وی افزود: شهرستان فلارد با توجه به اینکه دشت خوبی است، یعنی آب، خاک و اقلیم مناسبی دارد می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود و توسعه مجتمع گلخانه‌ای و مجتمع‌های دامداری باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تخصیص آب به دیگر طرح‌های شهرستان فلارد خاطر نشان کرد: در رابطه با طرح آبیاری فلارد دو و طرح‌های شیلات با وزارت نیرو ارتباط گیری خواهد شد و مسائل تخصیص آب پیگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، بهره برداری از فاز اول سیستم آبیاری نوین طرح فلارد یک در سطح ۱۰۰ هکتار با اعتباری نزدیک به ده میلیارد تومان پس از دو دهه با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان فلارد افتتاح شد.

نظر شما