شناسهٔ خبر: 67363013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع کیک ۲۸ متری در جشن بزرگ غدیر در رباط‌کریم

رباط کریم - ایرنا - جشن مردمی عید بزرگ غدیر در خیابان مصلی رباط‌کریم با حضور پرشور مردم عاشق اهل بیت، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار شد و کیک ۲۸ متری به نام امیرالمومنین علی علیه السلام برش و بین مردم توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جشن مردمی به مناسبت عید سعید غدیر با فعالیت ۵۰ غرفه فرهنگی و هنری و موکب‌های پذیرایی و نشاط شهروندی به همت شهرداری رباط کریم برگزار شد.

در این جشن بزرگ کیک ۲۸ متری به نام امیرالمومنین(ع) و به همت شهرداری رباط کریم برش و در میان عاشقان آن حضرت توزیع شد.

این اجتماع مردمی، با جشن و مولودی و ویژه برنامه‌های زیبا برای کودکان و نوجوانان و قرعه کشی و اهدای جوایز متنوع برگزار شد و این جشن مصاف با عید سعید غدیر نیز از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برقرار و پذیرای شهروندان خواهد بود.

عید غدیر روز ۱۸ ذی‌الحجه و از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه است که در آن امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) منصوب شده است.

روایاتی از پیامبر(ص) و امامان(ع) در فضیلت این روز نقل شده است؛ همچنین اعمالی مانند روزه گرفتن، قرائت زیارت غدیریه، خواندن نماز غدیر و اطعام مؤمنان در این روز سفارش شده است. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند. روز عید غدیر در ایران تعطیل رسمی است. در ایران رسم است که شیعیان در این روز به دیدار سادات می‌روند و سادات نیز عیدی می‌دهند.

واقعه غدیر

پیامبر(ص) در ذی‌القعده سال ۱۰ هجری قمری همراه هزاران نفر برای انجام مناسک حج از مدینه به طرف مکه حرکت کرد. از آنجا که این سفر، آخرین حج پیامبر(ص) بود به حجة الوداع مشهور شد. پیامبر(ص)، پس از پایان اعمال حج به‌همراه مسلمانان به طرف مدینه حرکت کرد و در ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم رسیدند،جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و از جانب خداوند، به رسول خدا(ص) امر کرد تا علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود، به مردم معرفی کند. رسول خدا(ص) نیز حاجیان را گرد آورد و علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد.

شهرستان رباط کریم در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

نظر شما