شناسهٔ خبر: 67362912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرید تضمینی گندم در میاندوآب آغاز شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف زارعان این شهرستان، توسط مراکز خرید این محصول آغاز شد

صاحب‌خبر -

رضا مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید گندم در چهار مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستاهای گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند شروع شد.

وی افزود: یک مرکز خرید جو نیز در روستای نصیرکندی این شهرستان تجهیز شد که آماده دریافت محصول تولیدی زارعان شهرستان است و در مرکز خرید سیمینه روستای گوگ تپه علاوه بر خرید گندم، محصول تولیدی کلزاکاران منطقه نیز خریداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا، همه روزه حتی در روزهای تعطیل، از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب، محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت می کنند و در راستای حمایت از زارعان، کارشناسان جهاد کشاورزی، عاملان تشخیص و ذی حسابی با حضور تمام وقت در مراکز خرید، بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۹۳ هزار تن گندم، ۱۲ هزار تن جو و یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب برداشت شود.

مقدم افزود: هر کیلو گرم جو با سه درصد اُفت مفید، ۲ درصد اُفت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۰۰ هزار ریال، گندم با چهار درصد اُفت مفید، ۲ درصد اُفت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۷۵ هزار ریال و کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

وی اظهار کرد: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع محصولات زراعی در راستای پایش عوامل خسارتزا و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان جهت کنترل علفهای هرز، آفات و بیماریها و توجه زارعین به توصیه های فنی کارشناسان، محصول کلزا و گندم این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

مقدم اضافه کرد: امسال در راستای صیانت از دسترنج کشاورزان و تولید محصول سالم در سطح ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز، ۱۱ هزار و ۸۱۷ هکتار با آفت سن در مرحله مادری و پوره و در ۹ هزار و ۱۷۵ هکتار با بیماری های لکه برگی گندم مبارزه شیمیایی انجام گرفت.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما