شناسهٔ خبر: 67362834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

بهره‌مندی روستاییان هشترود از گاز طبیعی به ۹۹.۷ درصد رسید

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود به افتتاح طرح گازرسانی روستای «مولی چراغ مردان» از توابع بخش مرکزی این شهرستان همزمان با عید غدیر خم اشاره، و بیان کرد: با افتتاح این طرح، بهره‌مندی روستاییان ساکن در روستاهای بالای ۲۵ خانوار از شبکه گازرسانی به ۹۹.۷ درصد رسید. 

صاحب‌خبر -

«فرید قشلاقی» روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح این طرح گازرسانی به خبرنگار ایرنا بیان کرد: تمام شهروندان ساکن در شهرهای تابعه این شهرستان شامل هشترود و نظرکهریزی هم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: روستای «مولوی چراغ مردان» با یک حرکت جهادی و با کمک اهالی به شبکه گازرسانی متصل شد و ۲۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

فرماندار هشترود اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد نهضت گازرسانی به شهرها و روستاهای مختلف در سطح کشور هستیم و اکنون تعداد بسیار اندکی از روستاییان این شهرستان سردسیر و کوهستانی از گاز طبیعی بهره‌مند نیستند.

«قشلاقی» نسبت به اتصال تمام روستاهای هشترود به شبکه گازرسانی و پیوستن این شهرستان به جمع شهرستان‌های سبز کشور ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم گازرسانی به مناطق روستایی سرعت گرفت و تداوم همین روند در دولت بعدی نیز انتظار می‌رود.

وی همچنین با بیان اینکه برای گازرسانی به روستای «مولی چراغ مردان» پنج هزار و ۳۹۰ متر لوله‌گذاری شد، اظهار کرد: اجرای این طرح ۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز آذربایجان‌شرقی هزینه در پی داشت.

به گزارش ایرنا هشترود ۱۹۸ روستای دارای سکنه، ۲ شهر به نام‌های هشترود و نظرکهریزی و ۲ بخش با نام‌های بخش مرکزی و بخش نظرکهریزی دارد؛ مرکز این شهرستان در ۱۲۰ کیلومتری تبریز، ۱۰۰ کیلومتری مراغه و ۶۵ کیلومتری میانه واقع است.

نظر شما