شناسهٔ خبر: 67362768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش ۴ درصدی حوادث فرونشست در اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حادثه مربوط به فرونشست با ۳۳ مورد در خرداد سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: ماه گذشته ۵۷ هزار و ۹۴۰ مورد تماس با سامانه همیشه بیدار و پاسخگوی ۱۲۵ برقرار شده که منجر به ۱۵۲۷ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۱۰ مورد حریق بوده است که ۴۷ مورد آن مربوط به حریق منزل بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است، همچنین حریق مراکز تجاری ۳۳ مورد با یک درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال قبل، حریق خودرو با ۷۳ مورد با ۱۰ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده است و دیگر موارد که توسط شهروندان گزارش شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد ۶۵۶ مورد حوادث مختلف به سامانه ۱۲۵ گزارش شده است، گفت: از جمله این حوادث می‌توان به تصادفات با ۶۸ مورد و ۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، محبوسی در اماکن و آسانسورها ۲۴۵ مورد و ۴۲ درصد افزایش اشاره کرد و دیگر موارد شامل حوادث ساختمانی، گودبرداری، تخریب غیر اصولی، ریزش یا فرونشست که تیم‌های امداد و نجات برای پوشش ایمنی این موارد اعزام شدند.

شریعتی با بیان اینکه حادثه مربوط به فرونشست با ۳۳ مورد در خرداد سال جاری کاهش چهار درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است، تصریح کرد: در ماه گذشته ۳۶۱ تماس منجر به اعزام در رابطه با ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان برقرار شده است که به‌عنوان نمونه مهار حیوان وحشی و ورود حیوانات به منازل یا خودروی شهروندان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع حریق و حوادث ذکر شده که همکارانم موفق شدند عملیاتی را انجام دهند، ۵۳۳ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را از مرگ حتمی یا آسیب‌های بعدی نجات دادند و ۱۰ مورد فوتی داشتیم که نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۲۳ درصد کاهش را شاهد هستیم.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد ۱۷۱ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در اماکن پرتردد شهر، خودروهای امداد و نجات در کوهستان که برای ارائه خدمات هرچه بهتر و سریع‌تر توسط ستاد فرماندهی عملیات پیش‌بینی شده و این خودروها مستقر شدند، گفت: در این ایام تعداد ۶۱۳۴ مورد گشت ایمنی بنا بر گزارش‌های مردمی مبنی بر موارد غیر ایمن توسط همکارانم در حوزه استحفاظی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه پوشش ایمنی داده شده است.

نظر شما