شناسهٔ خبر: 67362584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شادی و سرور جشن ولایت و امامت در ایران کوچک

کرج - ایرنا - طنین مولودی و موسیقی اقوام با ندای "یاعلی" در کوچه و پس کوچه ها حال و هوای خاصی به سرزمین ایران کوچک (البرز) بخشیده و عشق به مولی در قلب ها و جای جای این خطه نورانی و ولایتمدار موج می زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استان البرز در این ایام به صورت خودجوش با آذین بندی سر در منازل ، مغازه ها و اماکن عمومی ، خصوصی و فرهنگی عشق و دلدادگی خود به مظهر عجایب و وصی رسول خدا(ص) به نمایش گذاشته اند.

همزمان شب عید سعید غدیر خم مردم با پخش شیرینی و شربت عید بزرگ امامت را جشن گرفتند.

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است " غدیر خم بهترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند مرا مأمور ساخت تا برادرم علی (ع) را به جانشینی خود منصوب کنم." این گونه روایات که در منابع مختلف تاریخی آمده است به آسانی مشخص می کند که عید غدیر برای همه امت پیامبر به ویژه شیعیان اهل بیت (ع) است.

شادی و سرور جشن ولایت و امامت در ایران کوچک

رسم احترام به سادات در عید غدیر

یکی از رسوم دل انگیز این عید که موجب صله رحم و پاسداشت سنن اسلامی شده دیدار با سادات است ؛ البرزی ها نیز از این رسم نیک بی نصیب نمانده و در این روزها خانه سادات محل رفت و آمد و تکریم مردم است.

مردم استان البرز در ایام نیز به کمک نیازمندان و آزادی زندانیان شتافته و طی چندروز اخیر با حمایت خیرین تعدادی مددجویان زندان های استان البرز آزاد شدند.

شادی و سرور جشن ولایت و امامت در ایران کوچک

برپایی تجمع های پاسداشت عید غدیر در البرز

گروه های خودجوش مردمی در روز عید غدیر با برپایی صف های یک کیلو متری ، جشن های محله ای و برپایی موکب های فرهنگی هنری و خدماتی در کرج و سایر مناطق استان البرز این عید بزرگ را جشن گرفتند.

امروز نیز پیاده روی ۱۰ کیلومتری غدیر با هدف پاسداشت این عید بزرگ در کرج برگزار شد.

شادی و سرور جشن ولایت و امامت در ایران کوچک

اطعام نیازمندان به تاسی از سیره امیر مومنان (ع)

شمای از گروه های خودجوش مردمی با پخت غذاهای گرم و پخش آنها در مناطق کم برخوردار در تلاش بر نهادینه کردن سیره حضرت علی (ع) در کمک به نیازمندان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت وگو با ایرنا، عید سعید غدیر خم را مانور فرهنگی خواند که هرساله باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین 《محمد مهدی ولایی برحق》افزود : سال گذشته یک میلیون پرس غذا توسط مردم تهیه و پخش شد و امسال نیز همین مقدار تا سه شنبه شب توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی البرز برای برگزاری عید باشکوه غدیر خم استفاده شود، افزود: ۱۱۰جشن محله ای در البرز در عید غدیر در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری پیاده‌راه ۱۰ کیلومتری از مهمترین برنامه‌های این روز است، گفت: یک هزار موکب پذیرایی ، فرهنگی و خدماتی استان البرز آماده ارائه خدمات در این عید خجسته هستند.

ولایی بر حق با بیان اینکه در شهرستان فردیس ۱۱۰ موکب ،نظرآباد ۵۰ موکب، ساوجبلاغ۵۰ موکب، چهار باغ ۱۵ موکب، اشتهارد۱۰ موکب در این روز به مردم خدمات ارائه می کنند، بیان کرد: امروز حدود ۲ هزار برنامه فرهنگی،مسابقات و اهدای هدایا به کودکان در استان در حال برگزاری است.

نظر شما