شناسهٔ خبر: 67362555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویترز: اگر اوکراین با روسیه صلح نکند، ترامپ از او حمایت نخواهد کرد

طبق اعلام رسانه‌ها مشاوران ترامپ طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

مشاوران دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد.  

به گزارش رویترز، ترامپ به دولت اوکراین خواهد گفت که دریافت بیشتر تسلیحات آمریکایی تنها پس از ورود به مذاکرات صلح با روسیه امکان پذیر خواهد بود.

ترامپ پس از بررسی این استراتژی، واکنش مثبتی به آن نشان داد. پیش از این، رئیس‌جمهور سابق گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر، می‌تواند به سرعت درگیری در اوکراین را حل کند.  

مشاوران ترامپ، کیت کلوگ و فرد فلیتز متقاعد شده‌اند که برای حل هر چه سریعتر مناقشه روسیه و اوکراین باید بر سر «میز مذاکره بنشینند».

پیشتر دونالد ترامپ جو بایدن را به تحریک درگیری اوکراین متهم کرده بود. رئیس‌جمهور ایالات متحده با پیشنهاد پذیرش اوکراین در اتحاد آتلانتیک شمالی، شروع یک عملیات ویژه را تحریک کرد.

همچنین ارسال تسلیحات نظامی آمریکایی به اوکراین خطر تشدید جنگ و گسترش آن را به دنبال دارد.

مقامات روسیه دیروز اعلام کردند که در حملات پهپادی و موشکی اوکراین با موشک‌های اتکمز (ATACMS) ساخت آمریکا  به شهر ساحلی «سواستوپول» در شبه جزیره کریمه، دست‌کم ۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. وزارت خارجه روسیه لین تریسی، سفیر ایالات متحده در مسکو را به دنبال حمله هوایی اوکراین به سواستوپل در کریمه روسیه احضار کرد. مسکو به طور رسمی به سفیر آمریکا در این کشور هشدار داد که اقدامات تلافی جویانه‌ای در این رابطه انجام خواهد داد. این در حالی بود که ژنرال پت رایدر، سرتیپ نیروی هوایی و سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) دیشب ادعا کرد که اوکراین خود برای هدف گیری تصمیم می‌گیرد.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما