شناسهٔ خبر: 67362500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و غذاهای سنتی در بجنورد برپا شد

بجنورد-ایرنا- نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی و غذاهای سنتی امروز (سه شنبه) همزمان با عید غدیر در فرهنگسرای شهروند بجنورد برپا شد.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی در قالب ۳۰ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

محمدرضا موفق افزود: گلیم‌، تولیدات‌چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفالگری و نقاشی روی سفال آثار عرضه شده در این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: همچنین انواع آش، فطیر، دمنوش، دلمه و غذاهای سنتی توسط بانوان هنرمند در این نمایشگاه پخت و عرضه می شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: این نمایشگاه تا هشتم تیرماه در ۲ نوبت صبح و عصر همراه با برنامه های شاد و مفرح گروه موسیقی، برنامه های فرهنگی، جنگ شادی، مسابقه و اهدای جوایز پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی، ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی، حمایت از تولیدات خانگی و تامین معاش بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد.

صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

نظر شما