شناسهٔ خبر: 67362471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاشنه آشیل رقیب یزدانی؛ مسیر آسان پلنگ جویبار برای طلای المپیک

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک پاریس سختی‌های مسیر رسیدن به فینال توکیو را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، باخت دیوید تیلور در فینال ایکس و عدم راهیابی او به المپیک پاریس خبری مسرت‌بخش برای ورزش ایران بود، زیرا حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد را از زیر بار روانی شکست‌های پرتعداد برابر جادوگر دنیای کشتی خارج کرد. تیلور بعد از شکست برابر آرون بروکس به دنیای مربیگری روی آورد.

دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم حتی در کلیپی اشاره کوتاهی به رقابت خود و یزدانی داشت و گفت: در تورنمنت اخیر مجارستان اولین باری بود که می‌دیدم یزدانی بعد از مدت‌ها در طول مبارزه‌هایش لبخند می‌زند! به نظر رها و آسوده خاطر می‌رسید.

البته تیلور در گفت‌وگوی خود گذری بر اقتدار یزدانی در کشتی جهان زد و افزود: یزدانی خیلی با اعتماد به نفس کشتی می‌گیرد.

تاکید تیلور بر نام یزدانی و اعتماد به نفس وی در حالی است که آرون بروکس جوانی کم‌تجربه نسبت به یزدانی است و طلای امیدهای جهان، مهمترین موفقیت او به شمار می‌رود. هر چند پیروزی برابر تیلور، اعتماد به نفس او را افزایش داده با این وجود او کار سختی را در بازی‌های المپیک برابر مدعیان با تجربه‌ای همچون یزدانی خواهد داشت.

یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان کشتی آمریکا اکنون ترس از تکرار سرنوشت چنس ماستلر برای بروکس است. ماستلر در فینال ایکس سال ۲۰۲۳ با اقتدار جردن باروز را شکست داد اما در جهانی بلگراد برابر رقیبان در وزن ۷۹ کیلوگرم حرفی برای گفتن نداشت. این در حالی بود که جردن باروز یکی از بهترین آزادکاران جهان بود و ۷ طلای جهان و المپیک او خود گویای همه چیز هست.

البته در وزن ۸۶ کیلوگرم یزدانی تنها رقیب بروکس نیست بلکه وی ممکن است پیش از تقابل با شیرشاه ایرانی با بزرگانی مانند مایلس آمینه سن‌مارینویی، داورن گورگولیف یونانی، عظمت دولت‌بیک‌اف قزاق و ارسلان باگائف روس مصاف دهد.

یزدانی اکنون در جایگاه دوم برترین آزادکاران وزن ۸۶ کیلوگرم قرار دارد و بروکس نیز از جمله ستارگان بدون رنکینگ این وزن به شمار می‌رود لذا احتمال تقابل وی با کاپیتان تیم ملی ایران یا دیگر مدعیان این وزن در دور نخست دور از انتظار نیست.

به طور حتم نام یزدانی سایه سنگینی برای پدیده کشتی آمریکا خواهد بود. یزدانی از جمله آزادکارانی است که در دنیای کشتی صاحب سبک است و در یک دهه تنها به دیوید تیلور (پنج بار)، ماگومدرسول گاژی ماگومدوف (یک بار) و تسابولوف (یک‌بار) باخته است.

نظر شما