شناسهٔ خبر: 67362401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج جدیدترین نظرسنجی:

بدبینی فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها به آینده کشورشان

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید در هفت کشور اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نشان می‌دهد که رای دهندگان این دو کشور در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی، نسبت به آینده کشورشان بدبین‌تر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط موسسه بازاریابی «یوگاو» (YouGov) که پیش از برگزاری انتخابات کلیدی در دو کشور انگلیس و فرانسه انجام گرفته، انگلیسی‌ها بیش از هفت کشور اروپایی دیگر می‌گویند که وضعیت در کشورشان نامطلوب است و فرانسوی‌ها نیز اعلام کرده اند که وضعیت کشورشان در ۱۲ ماه آینده بدتر می شود.

براساس این نظرسنجی که در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن (خرداد) انجام گرفته، به جز دانمارک، هیچ یک از کشورهای اروپایی خود را از روند پیش‌رو مستثنی ندانسته و نسبت به آینده کشورشان خوش بین نبودند.

به نوشته گاردین، رای دهندگان انگلیسی قرار است در تاریخ ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) به پای صندوق های رای بروند و پیش بینی می شود که این انتخابات به ۱۴ سال حاکمیت حزب محافظه کار پایان دهد. در فرانسه نیز که قرار است انتخابات در دو نوبت ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه (۱۰ و ۱۷ تیر) برگزار شود، پیش‌بینی شده است که راست افراطی به پیروزی‌های بسیاری دست پیدا خواهد کرد.

۸۰ درصد شرکت کنندگان انگلیسی در نظرسنجی یوگاو به این سوال که «آیا فکر می کنند کشورشان در حال حاضر وضعیت بدی دارد یا خیر»، پاسخ «بسیار بد» یا «نسبتا بد» دادند که این درصد در مقابل ۷۱ درصد شرکت کنندگان فرانسوی، ۷۰ درصد آلمانی، ۶۸ درصد ایتالیایی، ۶۷ درصد اسپانیایی، ۴۹ درصد سوئدی و ۲۵ درصد دانمارکی بیشترین درصد به شمار می رود.

همچنین ۴۳ درصد انگلیسی‌ها بر وضعیت بد کشورشان در مقایسه با ۶ کشور دیگر اروپایی تاکید کردند و تنها ۱۰ درصد معتقد بودند که اوضاع بهتر می‌شود. در حالیکه ۴۱ درصد ایتالیایی‌ها، ۴۰ درصد اسپانیایی‌ها ، ۳۴ درصد آلمانی‌ها، ۲۹ درصد فرانسوی‌ها، ۲۷ درصد سوئدی‌ها و ۴۷ درصد دانمارکی‌ها گفتند که کشورشان بهتر از بقیه عمل می کند.

با این حال، هنگامی که از شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که آیا انتظار دارند اوضاع در سال آینده بهتر شود یا خیر، فرانسوی‌ها بدبین‌ترین افراد بودند، به طوری که ۵۰ درصد انتظار وخیم‌تر شدن اوضاع را اشتند.

۴۳ درصد پاسخ دهندگان آلمانی نیز اعلام کردند که انتظار دارند اوضاع بدتر شود و در این میان، انگلیسی‌ها سومین کشوری بودند که با ۳۹ درصد کمترین خوش‌بینی را نسبت به بهبود اوضاع کشورشان داشتند.

گاردین در پایان نوشت که این نتایج را می‌توان به عنوان شاهدی برای بی‌اعتمادی رای‌دهندگان به سیاستمداران اروپایی قلمداد کرد.

نظر شما