شناسهٔ خبر: 67362363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

پس از سال ها انفعال؛

ورزشگاه شهید آیت‌ الله رئیسی کرمان با حضور وزیر کشور افتتاح شد

ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهید آیت‌ الله رئیسی کرمان با هزینه کرد ۴ هزار میلیارد تومان که یکی از ۵ ورزشگاه مدرن کشور محسوب می‌ شود، با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ مراسم افتتاحیه ورزشگاه شهید آیت‌ الله رئیسی بعد از ظهر دوشنبه ۴ تیر ماه با حضور وزیر کشور، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، فرمانده سپاه ثارالله و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم با تبریک عید غدیر خم، افزود: شهید جمهور با آیت‌ الله شهید بهشتی قرابت زیادی دارد، چرا که در یک مسیر حرکت کردند و تمام دغدغه آنها گره‌ گشایی از مشکلات مردم بوده است.
وی با تشکر از مدیر عامل شرکت صنایع مس ایران و مسئولان جهت ساخت و تکمیل این مجموعه ورزشی، بیان داشت: مجموعه ورزشی شهید جمهور، آیت‌ الله رئیسی که چند سال بر زمین مانده بود، با یک روحیه جهادی در مدت زمان کوتاه به بهره‌برداری رسید.
وزیر کشور با اشاره به اینکه استان کرمان از حیث تعداد ورزشگاه‌ های استاندارد در رده‌ های اول کشور قرار دارد، عنوان کرد: در روزهای اخیر پروژه‌ های متعددی در استان کرمان افتتاح شد، که البته به همین شکل در سایر استان‌ ها نیز شاهد افتتاح پروژه‌ های متعددی هستیم، که این امر نشان از کار و تلاش شبانه‌ روزی و جهادی دولت مردمی دارد.
وحیدی با اشاره به افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه اشتغال‌ آفرین در روزهای اخیر در سطح استان کرمان، تصریح کرد: در دولت دهم بحث ساخت مسکن مهر مطرح و اجرایی شد و بخشی از آن نیز در دولت سیزدهم تکمیل شد، اما در دولت مردمی بحث ساخت نهضت ملی مسکن از همان روز اول آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از ۲ میلیون واحد در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: نهضت ملی مسکن تنها یکی از کارهای انجام شده دولت مردمی است؛، چرا که در زمینه‌های مختلف از جمله آبرسانی به روستاها و احیای واحدهای راکد فعالیت‌ های ارزشمندی توسط دولت شهید جمهور آیت‌ الله رئیسی انجام شده است.
وزیر کشور با اشاره به رشد اقتصادی ۴ و نیم درصد کشور در کمتر سه سال دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این نرخ رشد از نرخ رشد همه کشورهای همسایه بالاتر است، همچنین در زمینه کاهش نرخ بیکاری پیشرفت قابل توجهی داشته‌ ایم، تا جایی که در برخی مناطق تقاضای نیروی کار شده است.
وحیدی؛ دلیل پیشرفت‌های دولت را اعتماد به خود و خدا و عدم احساس ضعف در مقابل بیگانه عنوان و بیان کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت‌ الله رئیسی نشان از خلوص نیت، صداقت و فعالیت این شهید بزرگوار دارد و حضور هیئت‌ های خارجی متعدد نشان از موثر کار کردن دولت سیزدهم در سطح سیاست خارجی دارد و موجب سرافرازی نظام شده است.
وی با تأکید بر قدرت و توان داخلی، عنوان کرد: قطعا آمریکا به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب است و این قدرت بازدارندگی نظام موجب شکست استکبار جهانی شده است.
وزیر کشور با بیان این مطلب که شهید جمهور آیت‌الله رئیسی همانند سردار دلها در دنیا و آخرت سرافراز شد، تصریح کرد: در آستانه انتخابات هستیم باید بر مبانی اسلام اهتمام بورزیم و در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم.
گفتنی است؛ ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهید آیت‌ الله رئیسی با هزینه کرد ۴ هزار میلیارد تومان یکی از ۵ ورزشگاه مدرن کشور محسوب می‌ شود، که بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.
کلنگ احداث ورزشگاه شهید آیت الله رئیسی، سال ۱۳۸۵ بر زمین زده شد، سال ۹۲ ـ ۹۳ بر اساس مشکلات مطرح شده، سکوها برداشته و مجدد نصب شدند.

فاز نخست این ورزشگاه ۳۰ هزار نفری تعریف شده است؛ ولی بر اساس نقشه های مهندسی(با تکمیل پروژه در فازهای بعدی خود) می‌ تواند تا سقف ۶۰ هزار نفر را هم پوشش دهد.

ورزشگاه شهید آیت الله رئیسی طبق آخرین استانداردهای جهانی احداث شده و دارای چهار رختکن، سالن گرم و خشک، سالن کنفرانس استاندارد است؛ که در فازهای بعدی ضمن دارا بودن سالن چند منظوره، استخر و ... تبدیل به مجموعه ورزشی می‌ شود.

نظر شما