شناسهٔ خبر: 67362245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرید تضمینی گندم در سمنان از مرز ۴۲ هزار تن گذشت

سمنان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۴۲ هزار و ۲۶۰ تن گندم از برداشت سال زراعی جاری در استان تا سوم تیر ۱۴۰۳ خرید تضمینی شد و روند خرید ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

عبدالرحیم تحصیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از زمان برداشت تاکنون ۴۲ هزار و ۲۶۰ تن گندم به ارزش هفت هزار و ۴۳۵ میلیارد و ۷۵۲ ریال از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، افزود: این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به پیگیری‌ها برای پرداخت مطالبه‌های گندمگاران این استان، گفت: آغاز پرداخت مطالبه‌ها از پایان هفته جاری وعده داده شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه می‌یابد، اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان تا این لحظه مربوط به شهرستان گرمسار بود.

این مسوول ادامه داد: ۱۳ هزار و ۱۳ تن گندم از کشاورزان شهرستان گرمسار و از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اوج برداشت گندم ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف این استان و اکنون ۲۰ مرکز فعال است. سال ۱۴۰۳ با توجه به میزان نزولات آسمانی پیش‌بینی تولید گندم در استان حدود ۱۱۶ هزار تن و برآورد میزان خرید حدود ۸۵ هزار تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، بررسی عملکرد در واحد سطح مربوط به کشت گندم در استان سمنان نشان‌دهنده افزایش خرید تضمینی گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۷۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

نظر شما