شناسهٔ خبر: 67362089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خرید صندوق های بورسی با ۵۰ هزار تومان برای اولین بار!

برای اولین بار در ایران امکان سرمایه گذاری در صندوق های بورسی با مبلغ ۵۰ هزار تومان امکان پذیر شده است.

صاحب‌خبر -

برای اولین بار در ایران امکان سرمایه گذاری در صندوق های بورسی با مبلغ ۵۰ هزار تومان امکان پذیر شده است. کارگزاری کیان اولین کارگزاری است که این سرمایه گذاری را برای صندوق های ETF (قابل معامله در بورس) فراهم کرده است. شما می‌توانید وارد اپلیکیشن کیان دیجیتال شوید و سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه را در این صندوق‌ها شروع کنید.

خرید کدام صندوق ها با حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان امکان پذیر است؟

با توجه به این‌که امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) فراهم شده است، ممکن است این سوال برای سرمایه‎‌گذاران به وجود می‌آید که صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) که می‌توان با حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری را در آن شروع کرد، شامل کدام صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌شود؟

صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) کیان شامل صندوق طلای کیان با نماد (گوهر)، صندوق شاخصی هم وزن کیان با نماد (هم وزن)، صندوق بخشی فارما کیان با نماد (فارما) و صندوق درآمد ثابت کیان با نماد (کیان) می‌شود.

خرید صندوق درآمد ثابت کیان با ۵۰ هزار تومان

خرید صندوق های بورسی با ۵۰ هزار تومان برای اولین بار!

صندوق درآمد ثابت یک ابزار مالی است که با سبدی متشکل از اوراق درآمد ثابت و گواهی سپرده بانکی و مقدار بسیار کمی سهام، امکان سرمایه گذاری کم ریسک با بازدهی بهتر از بانک را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. در حال حاضر، امکان خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق درآمد ثابت کیان با ۵۰ هزار تومان فراهم شده است.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت

  • بازدهی بهتر از بانک: صندوق درآمد ثابت با سبدی که توضیح دادیم، هم بازدهی معقول و هم ریسک کم برای سرمایه گذارانش به همراه دارد. سرمایه‌گذاری یک‌ساله در بانک، ۲۰.۵ درصد سوددهی برای سرمایه‌گذاران را به همراه دارد. این در حالی است که سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت سود بیشتری نسبت به این گزینه ارائه می‌دهند.
  • سود روزشمار: صندوق درآمد ثابت امکان ارائه سود روزشمار را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم کرده است. این در حالی است که بانک‌ها از سال ۱۳۹۷ تنها امکان ارائه سود ماه‌شمار و سالانه دارند.
  • قابل معامله بودن: امکان سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت کیان با جستجوی نماد «کیان» در بورس وجود دارد.
  • سرمایه‌گذاری با پول کم: صندوق درآمد ثابت کیان از صندوق‌های قابل معامله در بورس است که امکان سرمایه گذاری با ۵۰ هزار تومان در آن وجود دارد.

نحوه سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت کیان

از آن‌جایی که صندوق درآمد ثابت کیان از صندوق‌های قابل معامله (ETF) است، بنابراین می‌توان جستجوی نماد آن در بورس هم اقدام به خرید این صندوق کرد. علاوه بر این، خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری آن با اپلیکیشن کیان دیجیتال نیز امکان‌پذیر است. البته اگر بخواهید با ۵۰ هزار تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری کنید باید یا از اپلیکیشن کیان دیجیتال استفاده کنید یا در کارگزاری کیان عضو باشید.

خرید صندوق طلا با ۵۰ هزار تومان

از صندوق‌های قابل معامله کیان که امکان سرمایه گذاری با ۵۰ هزار تومان در آنها فراهم شده است، می‌توان به صندوق گوهر اشاره کرد. صندوق طلای کیان با سبدی متشکل از گواهی سپرده کالایی مبتنی بر سکه بورسی و اوراق مشتقه طلا، امکان سرمایه گذاری در طلا را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق طلا

خرید صندوق طلا بورسی فقط با ۵۰ هزار تومان، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که کارگزاری کیان برای سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در طلا دارند فراهم کرده است. البته سرمایه‌گذاری در این صندوق شامل مزایای دیگری هم می‌شود:

  • سرمایه گذاری با پول کم: خرید هر گرم فیزیکی طلا ۱۸ عیار در حال حاضر به حداقل ۳ میلیون تومان وجه نقد نیاز دارد. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در صندوق طلای کیان با ۵۰ هزار تومان نیز فراهم شده است.
  • امنیت در سرمایه گذاری: خرید فیزیکی طلا با خطراتی مانند سرقت، گم شدن و امکان تقلبی بودن همراه است. در حالی که سرمایه‌گذاری در صندوق طلا، تمام این خطرات را برای سرمایه‌گذاری در این فلز گرانبها از میان می‌برد.
  • بدون اجرت ساخت و معاف از مالیات: خرید طلای فیزیکی با اجرت ساخت و سود همراه است. اما سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان، معاف از مالیات است.

نحوه سرمایه گذاری در صندوق طلا

صندوق طلای کیان از صندوق‌های قابل معامله (ETF) به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان با جستجوی نماد «گوهر»، اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق در بورس کرد. البته گفتنی است که با اپلیکیشن کیان دیجیتال هم می‌توان اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلای کیان کرد.

خرید صندوق سهامی با ۵۰ هزار تومان

خرید صندوق های بورسی با ۵۰ هزار تومان برای اولین بار!

صندوق های سهامی با توجه به اهداف سرمایه‌گذاری که دارند، اقدام به تشکیل سبد دارایی می‌کنند. در میان صندوق‌های سهامی کیان، صندوق شاخصی هم‌وزن کیان که از صندوق‌های قابل معامله در بورس است، این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است که بتوانند سرمایه‌گذاری با ۵۰ هزار تومان را در شاخصی هم‌وزن تجربه کنند. گزینه دیگر سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی با ۵۰ هزار تومان، صندوق بخشی فارما کیان است. این صندوق بخشی در حوزه صنعت دارو فعالیت می‌کند.

البته خرید با ۵۰ هزار تومان در صورتی ممکن است که یا از اپلیکیشن کیان دیجیتال استفاده کرده باشید یا در کارگزاری کیان فعال باشید.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق سهامی

 برخی مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی کیان مانند فارما کیان و شاخصی هم‌وزن عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری بر اساس شاخص هم وزن: کسب بازدهی نزدیک به شاخص هم وزن
  • عدم نیاز به گذاشتن وقت و دانش کافی برای معامله در بازار سهام
  • معاف از مالیات: سود اکتسابی صندوق شاخصی هم‌وزن، معاف از مالیات است.

نحوه سرمایه گذاری در صندوق سهامی

صندوق شاخصی هم‌وزن کیان، از صندوق‌های قابل معامله کیان به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان با جستجوی نماد «هم‌وزن» در بورس، اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق شاخصی هم‌وزن با ۵۰ هزار تومان کرد. صندوق بخشی فارما کیان نیز با جستجوی نمادش در پنل معاملاتی کارگزاری کیان یا اپلیکیشن کیان دیجیتال قابل خرید و فروش است.

مزایای سرمایه گذاری با پول کم!

  • سرمایه گذاری با ریسک کم: بسیاری از سرمایه‌گذاران برای اولین بار، تلاش می‌کنند تا با کم‌ترین ضرر، شروع به سرمایه‌گذاری در بازارهای دارایی کنند. بنابراین شروع سرمایه‌گذاری با ۵۰ هزار تومان می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع سرمایه‌گذاری باشد.
  • شناخت بازارهای مالی مختلف: سرمایه گذاری با ۵۰ هزار تومان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده، این فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا بتوانند در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند و از آنها سود کسب نمایند.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های بورسی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به داشتن تیم متخصص و مشاوران سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه افراد سرمایه‌گذار را بر عهده می‌گیرند. به همین خاطر، ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم‌تر از سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم در بازارهای دارایی است و از طرف دیگر، امکان بازدهی بیش‌تر نسبت به سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

مزایای دیگری مانند متنوع سازی در سرمایه گذاری هم که از اصول سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید در ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است. سبد دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر اساس متنوع‌سازی تشکیل می‌شود و به همین خاطر، ریسک کم‌تر و بازدهی بیش‌تری را نسبت به سرمایه‌گذاری افراد برایشان فراهم می‌کند.

نظر شما