شناسهٔ خبر: 67362058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رهبر انقلاب: دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد

رهبر انقلاب بیان داشتند: دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد و اگر دولت ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد. رهبر انقلاب بیان داشتند: دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد و اگر دولت ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت عید غدیر خم در حسینیه امام خمینی بیاناتی مطرح کردند.

محورهای این بیانات به شرح زیر است:

عید غدیر با معنای درست و برجسته‌ای که از آن می‌شود کرد متعلق به همه مسلمانان است. همه عالم اسلام باید غدیر را اقامه بدارند و به معنای واقعی کلمه عیدالله اکبر است.

و مسیرهای طولانی به شکل مردمی برگزار می‌کنند و جشن می‌گیرند صمیمانه تشکر می‌کنم. ابتکار مردمی بسیار خوبی است.

این روزها از طرفی حدود چهلم شهیدان خدمت است که طبعاً یاد این عزیزان را برای ملت ایران تازه می‌کند.

از طرفی هم شور و شوق انتخاباتی در بین مردم مطرح است. ایام حساسی هست که با این عید سعید غدیر مصادف شده است و باید از خداوند متعال توفیق بخواهیم که بر طبق وظیفه بتوانیم کار خودمان را انجام دهیم.

عید غدیر روز اعلام خلافت امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام است. یک تعبیر قرآنی در این روز خیلی چشمگیر و حساس است و آن این است که در اول سوره مائده می‌فرماید در روز ۱۰ذی‌الحجه سال ۶۰ هجری کفار مایوس شدند از اینکه بتوانند دین مبین اسلام را قلع و قمع کنند تا آن روز هنوز امیدوار بودند که این کار را بکنند.

کفار مایوس شدند و این به دلیل تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است. یک وقت عمل اسلامی هست ولی حاکمیت و سیاست اسلامی نیست

وقتی حاکمیت اسلام به وجود آمد روح اسلام تحقق واقعی پیدا خواهد کرد و روح اسلام امامت است. امامت یکی از مراتب مهم شئون انبیا الهی هست و یعنی پیغمبران هر کدامشان یک امام هستند و دارای مقام امامتند.

مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است. معنای رسالت پیغمبر این است که پیام الهی را به مردم می‌رساند ولی امامت پیغمبر یعنی این رسالت را در دل مردم و اندیشه مردم و عمل و کارکرد مردم اجرا می‌کند.

حضرت ابراهیم(ع) بعد از این همه امتحانات سخت در اواخر عمر به ایشان می‌فرماید که حالا به مقام امامت رسیدی.

پیامبر اکرم امامت را به دستور خداوند استمرار می‌دهد ولی این استمرار باید با حاکمیت سیاسی همراه باشد فلذا اعلام خلافت و حاکمیت می‌کند.

حدیث غدیر هم بین شیعه و سنی متواتر است. وقتی امامت استمرار پیدا کرد الگوی زیست اسلامی هم استمرار می‌یابد.

اگر حاکمیت سیاسی اسلام از دست برود خسارت بزرگ این است که زیست اسلامی از بین می‌رود.

در الگوی زیست اسلامی عدالت وجود دارد. در این الگو مرزبندی با دشمن وجود دارد. در این الگو مهربانی مومنین با یکدیگر وجود دارد این‌ها خطوط اصلی است و از هر کدام از این‌ها غفلت کنیم و زمین بماند نقصی در الگوی زیست اسلامی ایجاد می‌شود. در این الگو حاکم جامعه رنج و درد مردم را با همه وجود خود احساس می‌کند.

در این الگو مردم همراهی اطاعت و کمک می‌کنند. از این قبیل خطوط روشن برای تبیین زیست اسلامی هزاران مورد در قرآن نهج البلاغه صحیفه سجادیه و روایات فراوان می‌توان یافت.

غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه می‌دهد. اتفاقات بعد از غدیر بحث دیگر است و معنای غدیر استمرار حاکمیت الهی و اسلامی است برای اینکه بتواند الگوی برجسته و پیشرفته زیست اسلامی را به وسیله امامت استمرار بخشد. اینجا شیعه و سنی فرق ندارد بلکه همه فرق اسلامی از این موهبت استفاده می‌کنند و غدیر را مبنای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.

از نهج البلاغه و آیات قرآن می‌توانیم ابعاد شخصیت امیرالمومنین را برای درس گرفتن پیدا کنیم. با وجود اینکه دوستان و دشمنان ایشان فضائلشان را کتمان کرده‌اند ولی فضایل ایشان تمام دنیا را پر کرده است.

امیرالمومنین در هوشیاری در برابر دشمن نیز در اوج است و می‌فرماید با لالایی دشمن خوابم نمی‌برد.

خیلی‌ها با لبخند دشمن خاطرشان جمع می‌شود که دیگر خطری نیست و اگر دشمن لالایی بخواند خوابشان می‌برد.

عده‌ای بنشینند و بگویند انتخابات، دموکراسی و مردم سالاری را ایران و جمهوری اسلامی از غربی‌ها یاد گرفته است. امیرالمومنین مال غربی‌هاست؟ مردمی بودن حکومت در زمان امیرالمومنین بود و در قرآن نیز تعابیر زیادی در این مورد وجود دارد. احترام به نظر مردم در امیرالمومنین در اوج است.

کوچک‌ترین افراد جامعه و فقیرترین و بی دست و پا‌ترین آنها می‌توانند در سرنوشت کشور موثر باشند.

انتخابات خیلی مهم است. سه روز دیگر ملت ایران مقابل یک آزمون قرار می‌گیرد انتخابات همیشه یک آزمون است و حالا به یک معنا بیشتر از همیشه.

چهل روز از فقدان یک رئیس جمهور محبوب مردمی علاقمند و کاری گذشته که مردم آن را دوست می‌داشتند و تشییع جنازه او در سراسر کشور میلیونی برگزار شد. بعد از ۴۰ روز مردم انتخابات برگزار می‌کنند و این مهم است و در دنیا نظائر کمی دارد.

سرافرازی در انتخابات در درجه اول مشارکت حداکثری و در درجه بعد انتخاب اصلح است. مشارکت بالا به خاطر این است که مهمترین اثر مشارکت بالا سرافرازی جمهوری اسلامی است.

نظام جمهوری اسلامی از لحظه‌ای که تشکیل شده دشمنان سرسختی داشته و هر کاری توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند و تا الان هم مرتب نقشه می‌کشند.

یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش فائق می‌کند انتخابات است و اگر مشارکت خوب مردم در آن مشاهده شود مایه سرافرازی جمهوری اسلامی است.

مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است. مهمترین مظهر در میدان بودن انتخابات و تعیین مسئولین کشور است. این بدان معناست که جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوریست و زبان دشمن کوتاه می‌شود در هر انتخابات که مشارکت کمبود زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی دراز شده است وقتی ارکت بالا می‌شود زبان ملامت دشمنان کوتاه می‌شود و به همین دلیل من بر مشارکت تاکید دارم. مردم تنبلی و بی‌اعتنایی نکنند و مشارکت فقط مال شهرهای بزرگ نیست بلکه در همه مراکز جمعیتی اعم از روستاها و شهرها مردم باید مشارکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شود.

انتخاب اصلح یعنی چه؟ اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب و نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد.

رئیس جمهور فقیدمان شهید خدمت رئیسی عزیز به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشت.من ایشان از قبل می‌شناختم و در دوره سه ساله نیز مرتب با نن دیدار داشت و ملموس بود که با اعتقاد و دل و جان حرکت می‌کند.

دوم هم این که کار آمد باشد و شب و روز نشناسد و توانایی برای کار کردن داشته باشد. از عناصر و همکاران خوب استفاده کند. توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ و مبانی انقلاب موجب صلاحیت است.

آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند. در کشور امکانات زیادی داریم که برخی طبیعی هست و برخی نیز بعد از انقلاب به مرور تولید شده است و برخی دولت‌ها از این ظرفیت واقعاً استفاده نکردند و برخی دولت‌ها استفاده کردند و برخی نیز خوب استفاده کردند و دولت سیزدهم خوب استفاده کرد و اگر دولت ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد.

با ارزش‌ترین ظرفیت جوان تحصیل کرده کشور است و هیچ کشوری در منطقه به اندازه ما جوان تحصیل کرده ندارد. هوش و استعداد ذاتی ایرانی و معادن عظیم کشور نیز از ظرفیت‌هاست. می‌توانیم وسیله ارتباط بین شمال و جنوب و غرب و غرب دنیا باشیم و مرحوم رئیسی مقدمه این کار را آماده کرده بود و برخی از این کارها هنوز ادامه دارد.

برخی سیاسیون در کشور ما تصور می‌کنند که باید آویزان به این قدرت و آن قدرت شوند و بدون آویزان شدن به فلان قدرت و کشور نمی‌شوند پیش رفت. یا خیال می‌کنن همه راه‌های پیشرفت از آمریکا می‌گذرد در حالی که اینگونه نیست.

کسانی که چشمشان به خارج از مرزهای کشور است این ظرفیت‌ها را نمی‌بینند و وقتی ندیدند و قدرش را ندانستند طبعاً برنامه‌ریزی برای استفاده آنها نمی‌کنند. اینکه می‌گوییم چشمتان به خارج نباشد یک علتش این است که انسان قادر می‌شود این ظرفیت‌های درونی را ببیند و بشناسد.

جمهوری اسلامی تاکنون نشان داده که بدون تکیه به بیگانگان و حتی با وجود موزه‌گری بیگانگان و چالشگری آنها می‌تواند پیش برود و پیش رفته است

در آینده هم به حول و قوه الهی ملت ایران اجازه نخواهد داد که سرنوشتش را دیگران بنویسند.

وقتی گاهی از این حرف‌ها در صحبت‌ها می‌گوییم بعضی‌ها یا توهم می‌کنند یا می‌نویسند که این به معنای حصار کشیدن دور کشور است و عدم ارتباط با دنیاست.نه؛ بنده هیچ وقت از اول دنبال این نبودیم ما به اندازه عمر برخی از این حضرات در کار سیاست بودیم و از اول اعتقاد به ارتباط با همه دنیا الا یکی دوتا استثنا بوده‌ایم


یک روز آفریقای جنوبی در اول انقلاب کشوری بود که تبعیض نژادی در آن حاکم بود و ما ارتباطمان را با آن قطع کردیم و بعد از از بین رفتن تبعیض نژادی ارتباطمان را برقرار کردیم

چیزی که باعث قطع ارتباط می‌شود باید از بین برود بلکه ما معتقد به ارتباط با همه دنیا هستیم.

در برخی دولت‌ها که به شدت پایبند به مبانی بودند مثل دولت آیت الله رئیسی ارتباط بین المللی ما گسترش یافت. اگر شجاعت و استقلال ملی داشته باشیم و ملت ایران شخصیت خود و قدرت و استعداد خود را به همه نشان دهد قدرتش در دنیا بیشتر خواهد شد.

دو توصیه به مردم و نامزدهای محترم انتخابات دارم. توصیه به مردم عزیزمان این است که ایران قوی و سرافراز شعار ماست. ایران قوی طرفدار زیادی دارد و قوی بودن فقط داشتن انواع و اقسام موشک‌ها نیست بلکه قوی شدن ابعاد علمی فرهنگی اقتصادی دارد و یکی از ابعادش حضور در میدان انتخابات و سیاست است. هر کس که علاقمند به ایران قوی هست باید در این انتخابات شرکت کند و هرکس معتقد به لزوم حمایت از جمهوری اسلامی است باید به صورت مضاعف به این امر اهتمام داشته باشد.

توصیه ما به نامزدها این است که با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند.

کسی که با انقلاب و امام راحل و نظام اسلامی زاویه داشته باشد به درد شما نمی‌خورد و کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت هم کار خوبی برایتان نخواهد بود از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد.

کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنایی قرار دهد همکار خوبی نخواهد بود و کسی را انتخاب کنید که اهل دین شریعت انقلاب و اعتقاد کامل به نظام باشد. اگر شما نامزدهای محترم چنین عهدی با خداوندتان ببندید بدانید کارهایی که برای انتخابات می‌کنید همه حسنه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما