شناسهٔ خبر: 67361771 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ورود موثر محققان جهاددانشگاهی برای حل مسائل اقتصادی کشور

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ورود جهاددانشگاهی در حل مسائل اقتصادی کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت شاهد بوده‌ایم، بحث رسیدگی به صنایع و مشکلات صنعت بوده است. 

وی افزود: در دوره‌های قبل، اقداماتی در این حوزه انجام شده بود، ولی در دولت شهید جمهور کارهایی از قبیل تکیه بر اندیشه نخبگان و خبرگان برای حل مشکلات اقتصادی کشور و راه اندازی چرخه‌های اقتصادی که از کار افتاده بود محقق شد.

کلانتر مهرجردی ادامه داد:‌ با همفکری و همکاری کارگروه‌های مختلف در تلاش هستیم تا به مشکلاتی که در حوزه صنعت وجود دارد را شناسایی کنیم تا در مسیر رفع این مشکلات اقدام کنیم، یکی از کارهایی که در راستای اقتصاد و صنعت در تعامل با دانشگاه شکل گرفت، بحث را‌ه اندازی اردو‌های پیشرفت در دولت سیزدهم بود. 

وی افزود: یکی از اقدامات این بود تا نظام عمومی نسبت به صنعت و امور اقتصادی جامعه واقعی شود، ما در بستری از حوزه‌های اقتصادی جامعه رشد قابل توجهی را کسب کرده بودیم، ولی جامعه عمومی ما با این نوع پیشرفت‌ها آشنا نبودند.

کلانتر مهرجردی ادامه داد:‌ ما در دوره‌های قبل  جهاددانشگاهی هم اردوهای پیشرفت را در حوزه دانشجویی داشتیم و قریب بر  18 دوره «ایران مرز پرگهر» را در جهاددانشگاهی برگزار کردیم و در دولت سیزدهم نیز شاهد رفت‌وآمد دانشگاه و صنعت بودیم.

نظر شما